کد خبر: 1159941
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۵
رایزن فرهنگی سفارت عراق در ایران با اشاره به راهپیمایی اربعین به عنوان مهمترین رویداد فرهنگی مسلمانان گفت: سالانه در این رویداد میزبان ۲۰ تا ۳۰میلیون زائر از کشور‌های مختلف با قابلیت‌ها و ظرفیت‌های گوناگون هستیم که با توجه به این ظرفیت‌ها می‌توانیم برای انتقال فرهنگ و هنر بهره ببریم.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، امجد حمید المظفر در حاشیه افتتاح نمایشگاه «حکایت رهایی» در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری با ابراز خرسندی از افتتاح این نمایشگاه اظهار داشت: خیلی خوشحال هستیم که حوزه هنری و جمهوری اسلامی ایران نمایشگاه «حکایت رهایی» را با آثار یکی از هنرمندان عراقی متوفی؛ منقذ عبدالوهاب الشریده (ابوحیدر) برپا کرده است.

وی گفت: برپایی چنین نمایشگاهی اشتراکات فرهنگی میان ایران و عراق را تقویت خواهد کرد، از بُعد فرهنگی، آثار این نمایشگاه از سرزمین و بوم عراق گرفته شده است و در ایران به نمایش گذاشته شده است و یقینا آن فرهنگ، آداب و رسومی که ایرانیان دارند به صورت متقابل با این حرکت‌های فرهنگی وارد کشور عراق می‌شود.

رایزن فرهنگی سفارت عراق در ایران افزود: ما دوست داریم که چنین برنامه‌هایی میان عراق و ایران بیشتر شود و این خوراک‌های فرهنگی که از طرف ایران برای ما می‌آید، یقینا آن اشتراکات فرهنگی، تاریخی و تمدنی را برای ما بیشتر و پررنگ‌تر می‌کند و ما به عنوان رایزنی فرهنگی عراق در ایران، کمک می‌کنیم که این کار‌ها رونق بگیرد.

امجد درباره برپایی نمایشگاه «حکایت رهایی» در عراق بیان کرد: با مسئولان مذاکره می‌کنیم تا این نمایشگاه را در عراق برگزار کنیم، کما اینکه ما از ظرفیت اربعین برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری با حضور هنرمندان ایرانی بهره می‌بریم.

وی درباره فعالیت‌ها و برنامه‌های مشترک ایران و عراق اظهارداشت: چند مدت پیش «روز عراق» را در ایران برگزار کردیم که با استقبال خوبی همراه بود همچنین در حال رایزنی و هماهنگی با سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد هستیم تا در آینده‌ای نزدیک «روز ایران» را در بغداد برگزار کنیم.

رایزن فرهنگی سفارت عراق در ایران درباره راهپیمایی اربعین به عنوان مهمترین رویداد فرهنگی مسلمانان و همکاری ایران و عراق در این رویداد گفت: راهپیمایی اربعین یک ظرفیت بین‌المللی و بسیار بزرگ است و اغلب طیف‌ها و قشر‌های مختلف مردم عراق در این راهپیمایی شرکت می‌کنند، علاوه بر این، سالانه میزبان ۲۰ تا ۳۰ میلیون زائر از کشور‌های مختلف با قابلیت‌ها و ظرفیت‌های گوناگون در مدت زمان اربعین هستیم با توجه به این ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها می‌توانیم برای انتقال فرهنگ و هنر بهره ببریم.

نمایشگاه «حکایت رهایی» آثار نقاشی، طراحی و مجسمه مرحوم منقذ عبدالوهاب الشریده (ابوحیدر) هنرمند اسیر عراقی روز شنبه (ششم خرداد) با حضور امجد حمید المظفر رایزن فرهنگی سفارت عراق در ایران، محمد زرویی نصرآباد مدیر هنر‌های تجسمی حوزه هنری، عبدالحمید قدیریان هنرمند نقاش و چهره سال هنر انقلاب در سال ۱۴۰۰ و جمعی از مسئولان و هنرمندان در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری افتتاح شد.

منقذ عبدالوهاب الشریده هنرمند عراقی و یکی از اسرای جنگ تحمیلی است که سال ۱۳۷۱ با فرمان مستقیم رهبر معظم انقلاب آزاد شد و آثار هنری متعددی را در ایران خلق کرد. نمایشگاه «حکایت رهایی» شامل ۲۵ طراحی و ۲۰ تابلوی نقاشی این هنرمند فقید در ابعاد متفاوت است که تا ۱۷ خرداد شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۹ در گالری ابوالفضل عالی به نشانی خیابان سمیه، نرسیده به پل حافظ، حوزه هنری انقلاب اسلامی دایر است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار