کد خبر: 1159910
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۰
اقدام ارزشمند مربی و ملی‌پوش آلیش بانوان

عنوان بهترین مربی آلیش بانوان آسیا به بانوی ایرانی تعلق گرفت. هدی نقیبی، سرمربی تیم آلیش موفق شد لقب بهترین مربی قاره‌کهن را از آن خود کند. رقابت‌های کشتی آلیش بانوان قهرمانی آسیا اخیراً در کشور ازبکستان برگزار شد و ملی‌پوشان کشورمان موفق شدند در هر دو بخش کلاسیک و آزاد جام قهرمانی را از آن خود کنند. بانوان آلیش ایران با این موفقیت از قهرمانی سال گذشته خود نیز دفاع کردند. در این بین نقش سرمربی در درخشش ملی‌پوشان پررنگ بود، تا جایی‌که مسئولان آسیا نقیبی را شایسته دریافت جایزه بهترین مربی قاره دانستند. پس از درخشش تیم ملی آلیش بانوان کشورمان که با کسب مقام قهرمانی در هر دو بخش همراه شد، مسئولان آلیش آسیا طی مراسمی با اهدای مدال و حکم هدی نقیبی، سرمربی ایران را به عنوان بهترین مربی آسیا در سال ۲۰۲۳ انتخاب کردند. نکته حائز اهمیت اینکه این بانوی ایرانی پس از انتخاب به عنوان بهترین مربی قاره، مدال طلای خود را به خانواده شهید کشتی‌گیر شاهرخ ضرغام اهدا کرد.
علاوه بر نقیبی، سپیده بابایی نیز در اقدامی قابل تحسین مدال خود را تقدیم شهید حسن طهرانی‌مقدم کرد. بابایی، ملی‌پوش وزن ۵۵ کیلوگرم تیم آلیش بانوان کشورمان در ازبکستان مدال نقره را به گردن آویخت. او بعد از این موفقیت تصمیم گرفت مدالش را به شهید طهرانی‌مقدم اهدا کند. بسیاری از ورزشکاران ایرانی جدا از بحث موفقیت‌های ورزشی در آوردگاه‌های مهم به مسائل فرهنگی نیز اهمیت زیادی می‌دهند، تا جایی که بعد از کسب مدال‌های ارزشمند آن را به شهدا تقدیم می‌کنند. سپیده بابایی نیز همین کار را انجام داده است.
این ملی‌پوش آلیش پیش از اعزام به قهرمانی آسیا تصمیمش را گرفته بود و بعد از نایب‌قهرمانی آسیا تصمیمش را عملی کرد: «قبل از مسابقات نیت کرده بودم که اگر روی سکو رفتم مدالم را به شهید دانشمند طهرانی‌مقدم تقدیم کنم و خدا را شاکرم که این لطف را از من دریغ نکرد. دعا می‌کنم دعای این شهیدان همیشه بدرقه راه ملی‌پوشان باشد.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار