کد خبر: 1159650
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۵
برتری پرسپولیس برابر هوادار تکلیف فینال جام حذفی را مشخص کرد. فینالی که صد و یکمین دربی پایتخت است، به همین دلیل می‌تواند یکی از حساس‌ترین و البته جذاب‌ترین فینال‌های اخیر رقابت‌های حذفی کشور باشد، خصوصاً که حاشیه و جنجال‌های آن درست بلافاصله بعد از به صدا درآمدن سوت پایان بازی نیمه‌نهایی آغاز شد!
دنیا حیدری

کاملاً قابل پیش‌بینی بود که قهرمان لیگ بیست و دوم باید در فینال مقابل استقلال صف‌آرایی کند. اگرچه شاگردان ساکت الهامی در هفته بیست و دوم لیگ باختی ناباورانه را به یاران یحیی تحمیل کرده بودند، اما پرسپولیس در هفته‌های پایانی لیگ هیچ امتیازی از دست نداد و در آمادگی کامل برای گرفتن انتقام بود، به‌طوری‌که در همان دقایق نخست بازی نسخه هوادار را پیچید و ورزشگاه خالی از جمعیت هم نتوانست تأثیری در هدف سرخپوشان که رسیدن به فینال بود، ایجاد کند. تیم یحیی عزم خود را برای دبل قهرمانی جزم کرده است، به‌طوری‌که تصمیمات اشتباه داوری و پنالتی‌های پرحرف و حدیثی که برای میزبان گرفته شده بود نیز نتوانست مانع از برتری پرسپولیس در نیمه‌نهایی و صعود این تیم به فینال شود و این تیم با برتری ۳ بر یک نیمه‌نهایی را هم پشت سر گذاشت.

بی‌شک ساپینتو باید خوشحال‌ترین فرد از صعود پرسپولیس به فینال جام حذفی باشد، چراکه رویارویی دوباره با سرخپوشان پایتخت فرصتی دوباره برای مرد پرتغالی نیمکت استقلال است که هم انتقام جامی که از دست رفت را بگیرد و هم انتقام شکستی که در دربی برگشت این فصل متحمل شد، چراکه تساوی در فینال جام حذفی هیچ معنایی ندارد و ساپینتو حالا این فرصت را دارد که با یک تیر دو نشان بزند و علاوه بر پیروزی مقابل قهرمان لیگ، عنوان قهرمانی را نیز از آن خود کند.

حساسیت فینال جام حذفی استقلال را بر آن داشت تا خواستار قضاوت داور خارجی در صد و یکمین رویارویی با پرسپولیس شود. شاگردان ریکاردو ساپینتو هنوز اعتقاد به خطای هند گولسیانی در بازی قبلی دارند و از اینکه در صحنه مورد اشاره تصمیم پیام حیدری به سود آن‌ها نبوده، معترض هستند، به همین دلیل هم خواهان قضاوت فغانی یا یک داور خارجی در فینال جام حذفی هستند. با این وجود نظر استقلالی‌ها نخستین بار توسط خسرو حیدری، مربی تیم استقلال مطرح شده بود که با موافق کمیته داوران مواجه نشد و خداداد افشاریان رسماً به این درخواست واکنش نشان داد: «بهترین تصمیم این است که من یک داور خارجی بیاورم و پشت این داور خودم را پنهان کنم. هر تصمیمی گرفت چه غلط یا درست پشت او بمانم و کار خود را ادامه بدهم. بهترین و کوتاه‌ترین راه همین است و من و فدراسیون فوتبال خودمان را هم راحت می‌کنیم، اما فینال ایرانی با یک داور ایرانی برگزار خواهد شد.» البته کمیته داوران تنها مخالف این خواسته نبود و پرسپولیسی‌ها نیز با نکوهش خواسته استقلالی‌ها از داور ایرانی دفاع کردند، چراکه حجت کریمی، سرپرست باشگاه استقلال با لحنی کنایه‌آمیز گفته بود شما داور بیاورید هزینه‌اش با ما!
افشاریان اگرچه دست رد به سینه آبی‌پوشان زد، اما با توجه به حساسیت دربی سرخابی‌های پایتخت در فینال جام حذفی وعده استفاده از یک تیم داوری قوی را داد و حتی مدعی شد این احتمال وجود دارد که برای جلوگیری از تضییع حق تیم‌ها از دو داور پشت دروازه نیز برای این بازی استفاده شود.

پرسپولیس که با ارائه یک بازی هوادارپسند از سد هوادار گذشت و انتقام خود را از این تیم گرفت، حالا در بهترین شرایط برای کسب یک قهرمانی دیگر در این فصل است، اما بی‌شک ساپینتو نیز با همین انگیزه شاگردانش را مهیای فینال جام حذفی می‌کند. رقابتی که بی‌تردید هیجان‌انگیز‌ترین مصاف دو تیم در طول سال‌های اخیر خواهد بود، چراکه دیگر هیچ یک از دو تیم نمی‌توانند برای ممانعت از باخت محتاطانه بازی کنند و باید به هر شکل ممکن برنده بازی باشند تا دست‌شان به جام قهرمانی برسد و این می‌تواند نمایشی دیدنی را از هر دو تیم در پی داشته باشد، به‌خصوص که در یک سوی میدان زهردارترین خط حمله لیگ حضور دارد و در آن سو نیز بهترین خط دفاع و البته مربیانی که هیچ رحمی برای کسب برتری در این نبرد ندارند! اما تمام رقابت بین یحیی و ساپینتو نیست و بازیکنان دو تیم نیز کری‌خوانی برای یکدیگر را آغاز کرده‌اند، به‌طوری‌که بیرانوند گلر سرخپوشان پس از پیروزی ۳ بر یک پرسپولیس برابر هوادار در نیمه‌نهایی جام حذفی نه فقط برای حریف خط و نشان کشید که در خصوص خواسته آن‌ها برای استفاده از داور خارجی نیز بازیکنان استقلال را با کنایه مخاطب قرار داد: «دربی همیشه شرایط خاص خود را دارد و استقلال هم در هفته‌های اخیر نشان داد تیمش شکل گرفته و بعد از دست رفتن قهرمانی در لیگ به دنبال جبران آن در رقابت‌های حذفی و بالا بردن جام از این طریق است، اما اجازه بدهید من یک شوخی با قایدی بکنم. وقتی دو پنالتی برای آن‌ها می‌گیرند، دیگر نیازی به داور خارجی ندارند. فکر می‌کنم ردگم‌کنی بود تا به استقلالی‌ها فشار نیاورند، وگرنه همه دیدند در همین بازی فینال برابر هوادار دو پنالتی به سود حریف ما گرفته شد که اصلاً پنالتی نبود! بی‌شک دربی یک بازی سخت است و هر کسی که داور شود تمام تمرکزش را می‌گذارد. ساپینتو هم اصلاً نترسد. ان‌شاءالله هر تیمی که خوب فنی کار کند، قهرمان می‌شود.»
پرسپولیس چند بازیکن تک‌اخطاره داشت که ممکن بود با دریافت کارت زرد از حضور در فینال محروم شوند، اما این تیم بدون تلفات به دربی رسید، آن‌هم در شرایطی که برابر هوادار نیز محتاط بازی نکرد و شایسته برتری بود، به‌طوری‌که ساکت الهامی، سرمربی میزبان سرخپوشان در نیمه‌نهایی جام حذفی که خود را متخصص این رقابت‌ها می‌خواند بعد از شکست شاگردانش تأکید کرد پرسپولیس شایسته قهرمانی در لیگ بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار