کد خبر: 1159326
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۱
دبیرکل فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه سطح مسابقات کشتی آزاد جام تختی بسیار بالاست، گفت: همه بزرگان کشتی ایران به غیر از عموزاد و قاسمی در ارومیه روی تشک رفته و مسابقه خواهند داد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، ابراهیم مهربان عصر چهارشنبه در نشست خبری پیش از برگزاری چهل و سومین دوره مسابقات کشتی جام تختی در ارومیه افزود: بر اساس اهمیتی که بازی‌های آسیایی و جهانی دارد، امسال سال مهمی برای ورزش ایران به ویژه کشتی است.

وی اضافه کرد: امسال فقط ۱۰ روز قبل از بازی‌های آسیایی، مسابقات جهانی کشتی را داریم که مسابقات کسب سهمیه المپیک هم محسوب می‌شود.

مهربان ادامه داد: در ارومیه یکی از مهمترین مراحل انتخابی تیم ملی را برگزار خواهیم کرد چرا که در برخی اوزان، برندگان مدال طلا عضو تیم ملی در مسابقات مهم پیش رو خواهند شد.

دبیرکل فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: در این مسابقات حدود ۱۶۰ نفر در ۱۰ وزن حضور دارند که به غیر از تیم‌های عراق و افغانستان، بهترین‌های ایران هم در آن حضور یافته‌اند.

مهربان با اشاره به رایزنی صورت گرفته با کشور‌های مطرح صاحب کشتی برای حضور در این رقابت‌ها گفت: برنامه تمرینی آنان تداخل داشت و نتوانستند تیمی را اعزام کنند و ما نیز ناگزیر به برگزاری رقابت‌ها در همین تاریخ بودیم.

وی با قدردانی از تمهیدات میزبانی صورت گرفته در ارومیه، کشتی را متعلق به همه کشور دانست و افزود: هدف فدراسیون از واگذاری میزبانی به شهرستان‌ها ازجمله ارومیه، ارتقای کشتی این مناطق و افزایش شمار جوانان و نوجوانان راغب به حضور در این رشته ورزشی است.

مهربان تاکید کرد: متاسفانه در این شرایط این امکان برای آذربایجان‌غربی نبود که کشتی‌گیرانی در رقابت‌ها حضور یابند، ولی دوره‌های خوب مربیگری توسط مربیان تراز اول کشوری از جمله محسن کاوه به بهانه این مسابقات در ارومیه برگزار شد.

قهرمانی در مسابقات ارومیه، ملاک اصلی عضویت در تیم ملی در برخی وزنه‌هاست

مربی تیم ملی کشتی بزرگسالان کشورمان هم در این نشست گفت: در این رقابت‌ها در برخی اوزان، اگر کشتی‌گیران انتخاب شون به عنوان عضو تیم ملی در مسابقات جهانی حضور می‌یابند.

احسان امینی افزود: در اوزان ۶۵، ۷۰، ۹۲ انتخاب نهایی در ارومیه نخواهد بود، ولی در بقیه اوزان انتخاب، نهایی است که به همین علت، ۲ کیلو ارفاق وزن در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: در وزن مربوط به حسن یزدانی هم برای فشار نیامدن به یزدانی، ارفاق وزن ۲ کیلویی داریم، ولی اگر ارفاق هم نبود، یزدانی با توجه به سابقه‌ای که از او سراغ داریم، سر وزن می‌رسید.

امینی ادامه داد د: بعد از مسابقات تختی در ارومیه، تورنمنت مجارستان برگزار و ترکیب تیم برای مسابقات جهانی و آسیایی بسته می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار