کد خبر: 1159199
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۸
شیخ اکرم الکعبی، دبیرکل جنبش نجباء در پیامی گفت که آمریکا تا فروپاشی در سایه نظم جدید جهانی فاصله چندانی ندارد.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، شیخ «اکرم الکعبی» دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی نجباء در پیامی به مناسبت سالروز شهادت آیت‌الله  «محمد محمد صادق الصدر» و دو فرزندش به دست عوامل رژیم ساقط شده بعث، گفت که موقعیت و شرایط فعلی آمریکا به روزهای پایانی صدام شباهت دارد.

به نوشته وبگاه اطلاع‌رسانی نجباء، «اکرم الکعبی» با اشاره به شجاعت شهید صدر ثانی در رویارویی با رژیم صدام، گفت: «او از زمانه خود جلوتر بود و با چشم دوختن به آینده و توجه به انقلاب‌های پیشین، ظلم ظالمان و شیادان را برملا ساخت. آن شهید با اندیشه راهبردی خود دریافت که رژیم صدام پس از انتفاضه ١٩٩١ از درون فروپاشیده و فردی شجاع لازم است تا با غلبه بر ترس، نقطه پایانی را بر این رژیم بگذارد.

او با توصیف شهید صدر به «شهید جمعه» گفت که ایشان با «انتفاضه کفن» مردم عراق را به خیابان‌ها آورد تا بدون هراس در برابر ظلم بایستند.

سید محمد صدر در شب ۲۹ بهمن ۱۳۷۷ در جریان یک سوءقصد از سوی عوامل رژیم بعث همراه با دو تن از پسرانش در نجف اشرف ترور شد و به شهادت رسید.

دبیرکل جنبش نجباء در ادامه پیام خود با تأکید بر اینکه امروز آمریکا مانند صدام دیکتاتور، از داخل سقوط کرده و در نظام جهانی نیز در حال فروپاشی است، ادامه داد: «وقت آن است که جهانیان، فروپاشی سیستم مافیا، جنایت و ترور را ببینند. زمان پایان دادن به هیمنه پوشالی آمریکا و سلطه بانک فدرال بر ثروت‌های عراق فرارسیده است تا اقتصاد کشورمان آزاد شود و دیگر نتوانند فروش نفت ما را در اختیار بگیرند و کمپانی‌های فاسد خود را با شرکت‌های تخصصی در زمینه برق و غیره جایگزین کنند».

اکرم الکعبی با یادآوری این جمله‌ از شهید صدر که «دوران حکمرانی سفارتخانه‌ها در جهان پایان یافته است»؛ افزود: «کسی که خیال می‌کند آمریکای امروز همان آمریکای دیروز است، باید تفکر خود را تغییر دهد. کما اینکه وقتی انقلابیون و در رأس آن‌ها شهید "ابومهدی المهندس" در برابر سفارت شر ایستادند، هیچ‌کس جز چند مزدور نگهبان در سفارتخانه باقی نماند و همگی به اربیل گریختند».

او سپس با انتقاد از سخنان و دخالت‌ها و تحرکات سفیر آمریکا در عراق، اضافه کرد: «سفیر شر در کشور مقدسات جولان می‌دهد، گویی که بر این کشور تسلط و ولایت دارد؛ تا آنجا که علاوه بر در دست گرفتن زمام امور، وعده می‌دهد و تهدید می‌کند».

اکرم الکعبی در همین رابطه ادامه داد: «کلاغ‌های نیروهای هوایی آمریکا به‌طور دائم حریم هوایی عراق را نقض می‌کنند و سفیرشان در کمال پررویی تصریح می‌کند که از عراق نخواهند رفت».

اشاره دبیرکل نجباء به مصاحبه «الینا رومانسکی» سفیر آمریکا در عراق با شبکه اسکای نیوز در ۲۶ اردیبهشت است که در آن ضمن حمله به الحشد العشبی مدعی شد که آمریکا قرار نیست منطقه به ویژه عراق را ترکی کند. (جزئیات بیشتر)

شیخ اکرم الکعبی در پایان پیام خود با خظاب قرار دادن دولت آمریکا و سفیر این کشور در بغداد، افزود: «ما قومی هستیم که در مسیر امام حسین علیه‌السلام قدم برمی‌داریم و به اندازه یک چشم بهم زدن از مرگ نمی‌هراسیم، بلکه به‌دنبال شهادتیم. تهدیدهای شما برای ما حتی به اندازه وِزوِز مگس هم نیست. ما نه اهل چانه‌زنی، نه سازش و نه عقب‌نشینی هستیم. فرصت شما اندک است و در حال متلاشی شدن هستید. مانند گذشته با ذلت و وحشت، بار شکست را بر دوش می‌کشید و از کشور ما خارج خواهید شد».

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار