کد خبر: 1158999
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۷
ترکیب هیئت رئیسه در سال پایانی مجلس یازدهم مشخص شد

چهارمین انتخابات هیئت رئیسه مجلس یازدهم روز گذشته برگزار شد و نمایندگان به ابقای قالیباف در جایگاه ریاست مجلس رأی دادند، هرچند تغییراتی در سطح نواب رئیس، دبیران و ناظران به وجود آمد و در مجموع یک سوم اعضای هیئت رئیسه مجلس در سال چهارم تغییر کرد.
قالیباف در دو اجلاسیه اول و دوم ۲۳۰ رأی از نمایندگان برای ریاست مجلس گرفت، اما در اجلاسیه سوم ناگهان با افت قابل توجه آرای نمایندگان و تنها با اخذ ۱۹۴ رأی بر کرسی ریاست قوه مقننه در اجلاسیه سوم تکیه زد. در اجلاسیه چهارم درحالی که فراکسیون انقلاب اسلامی تنها گزینه ریاست مجلس را قالیباف اعلام کرده بود، اما الیاس نادران نماینده تهران با خروج از این فراکسیون، خود را برای ریاست مجلس نامزد کرد، فریدون عباسی نماینده کازرون، اما بر خلاف تعهدات فراکسیونی و با وجود باقی ماندن در این فراکسیون، برای ریاست مجلس کاندیدا شد و در نهایت قالیباف با ۲۱۰ رأی بار دیگر بر صندلی ریاست مجلس تکیه زد؛ الیاس نادران ۴۷ رأی و فریدون عباسی نیز ۷ رأی در این انتخابات کسب کردند.
در بخش نواب هیئت رئیسه، عبدالرضا مصری، مجتبی ذوالنوری و علی نیکزاد نامزد شدند که پس از شمارش آرا، عبدالرضا مصری ۱۵۸ رأی کسب کرد و نایب رئیس اول شد، اما برای انتخاب نایب رئیس دوم به دلیل نزدیک بودن آرا چندین بار رأی نمایندگان بازشماری شد که در نهایت به دلیل یکسان بودن رأی این دو، از طریق قرعه کشی ذوالنوری با ۱۵۲ رأی به نایب رئیسی دوم مجلس رسید. در جایگاه دبیری هیئت رئیسه مجلس که شش عضو دارد، محسن دهنوی (۱۹۶ رأی)، محمد رشیدی (۱۹۱ رأی)، احمد نادری (۱۶۷ رأی)، روح الله متفکر آزاد (۱۸۰ رأی)، مجتبی یوسفی (۱۵۲رأی)، علی کریمی فیروز جایی (۱۶۵ رأی) از مجموع ۲۷۵ رأی اخذ شده به عنوان دبیران هیئت رئیسه انتخاب شدند. سید نظام الدین موسوی با ۱۸۵ رأی، محسن پیرهادی با ۱۸۳ رأی و علیرضا سلیمی با ۱۸۱ رأی از مجموع ۲۷۳ رأی، به عنوان ناظران مجلس در چهارمین اجلاسیه مجلس انتخاب شدند. در جلسه علنی دیروز پس از انتخاب رئیس، نواب رئیس، دبیران و ناظران، اعضای جدید هیئت رئیسه اجلاسیه چهارم مجلس یازدهم سوگند یاد کردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار