کد خبر: 1158876
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۰
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به حمله شب گذشته به منطقه «بلگورود» روسیه واکنش نشان داد.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، «متیو میلر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به پرسشی درباره حمله به منطقه «بلگورود» روسیه، گفت واشنگتن از حملات اوکراین به خارج از مرزهایش حمایت نمی‌کند. 

به گزارش شبکه «راشا تودی»، میلر به گزارش‌ها درباره استفاده شبه‌نظامیان از تجهیزات نظامی آمریکا در این حمله اشاره نکرد، اما تایید کرد که ارائه سلاح‌های بیشتر برای اوکراین از جمله جت‌های جنگنده اف-۱۶ برای دولت آمریکا و متحدانش در اولویت قرار دارد. 

میلر در نشست خبری روزانه به خبرنگاران گفت: برای اوکراینی‌ها روشن کردیم که حملات خارج از مرزهای اوکراین را ممکن یا تشویق نمی‌کنیم، اما فکر می‌کنم مهم است گامی به عقب برداریم و به همه و جهان یادآوری کنیم که این البته روسیه است که جنگ را آغاز کرد. 

وی افزود: بنابراین، به اوکراین بستگی دارد که تصمیم بگیرد چطور می‌خواهد عملیات‌های نظامی خود را انجام دهد، اما این روسیه است که در این جنگ متجاوز بوده است. 

دستکم هشت غیرنظامی در حمله یک گروه شبه‌نظامی که دوشنبه از مرز اوکراین وارد منطقه بلگورود روسیه شدند، زخمی شدند. به گفته فرماندار منطقه، نیروهای امنیتی روسیه برای از بین بردن آن‌ها مستقر شده‌اند. 

کرملین این حمله را ترفند تبلیغاتی برای منحرف کردن از شکست اوکراین در باخموت شهری در منطقه دونباس خوانده است. 

بر اساس تخمین وزارت دفاع روسیه، آمریکا و متحدانش تا پایان سال ۲۰۲۲ دستکم ۱۰۰ میلیارد دلار تسلیحات، تجهیزات و مهمات در اختیار دولت کی‌یف قرار دادند.

مسکو مکرراً هشدار داده ادامه پمپاژ تسلیحات به اوکراین به تقابل مستقیم غرب و روسیه منتهی خواهد شد اما مقام‌های غربی اصرار دارند ارائه کمک‌های نظامی، مالی و سیاسی به اوکراین باعث نمی‌شود آن‌ها طرف درگیری شوند. 

سخنگوی کاخ کرملین در نشست خبری امروز، در واکنش به قصد غرب برای ارائه جنگنده‌های اف-۱۶ به اوکراین، با بیان اینکه ارائه تسلیحات مختلف از جمله جنگنده به اوکراین نمی‌تواند عملیات روسیه را تضعیف کند، گفت که غرب با افزایش کمک نظامی به کی‌یف، هر روز بیشتر در این جنگ دخیل می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار