کد خبر: 1158874
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۰
نخست‌وزیر مجارستان در مصاحبه‌ای گفته است که اوکراین نمی‌تواند در جنگ علیه ارتش روسیه پیروز شود.
«ویکتور اوربان» نخست‌وزیر مجارستان امروز (سه‌شنبه) در مصاحبه‌ای با وبگاه تحلیلی «بلومبرگ» گفت: «اوکراین نمی‌تواند در جنگ علیه روسیه پیروز شود».

وی در این خصوص گفت: «با نگاهی به ارقام، نگاهی به اطراف، نگاهی به این واقعیت که ناتو برای اعزام نیرو آماده نیست، واضح است که هیچ پیروزی برای اوکراینی‌های بیچاره در میدان نبرد وجود ندارد».

اوربان  در مجمع اقتصادی قطر در دوحه گفت که دولت مجارستان بخشی از رویکرد «جریان اصلی» اتحادیه اروپا در مورد اوکراین پس از عملیات نظامی سال گذشته روسیه در اوکراین نیست.

مجارستان که از منتقدان تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه مسکو است، از پرداخت یک کمک مالی ۵۰۰ میلیون یورویی به اوکراین که از سوی اتحادیه اروپا برای تقویت قدرت نظامی این کشور اختصاص یافته، جلوگیری کرده است.

یورونیوز چندی پیش گزارش کرد که اتحادیه اروپا تاکنون ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون یورو در چهارچوب تسهیلات صلح اروپا (EPF) و برای تجهیز اوکراین در نبرد مقابل روسیه، به کی‌یف پرداخته است.

نخست‌وزیر مجارستان بارها اتحادیه اروپا را ترغیب کرده است کمک‌های مالی به کی‌یف را کاهش دهند و برخی منتقدان با این‌حال می‌گویند که در صورت کاهش کمک‌های غرب به اوکراین، کی‌یف مجبور می‌شود در مقابل روسیه تسلیم شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار