کد خبر: 1158814
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶
وزیر امور خارجه گفت: با توجه به تاکید ویژه رهبرانقلاب بر توسعه روابط با کشور‌های هم جهت و اسلامی مدیران دستگاه دیپلماسی و سفرای‌مان در این کشور‌ها با جدیت تمام این رهنمود‌ها و خطوط ترسیم شده و ابلاغی را پیگیری خواهندکرد.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از KHAMENEI، وزیر و مدیران ارشد وزارت امور خارجه، سفرا و رؤسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور صبح شنبه (30 اردیبهشت) با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

رسانه KHAMENEI.IR به همین مناسبت در گفت‌وگو با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، به بررسی موضوعات مطرح شده در این دیدار پرداخته است.

وزیر امور خارجه درباره مباحث مطرح شده در این دیدار گفت: وقتی می‌گوییم  تعامل یعنی تعامل با همه بخش‌های جهان در سیاست خارجی متوازن اولویت با همسایگان و نگاه به آسیا با در نظر گرفتن دیپلماسی فعال اقتصادی و توجه ویژه به ایرانیان خارج از کشور مد نظر ما است.

وی افزود: این موردی است که مقام معظم رهبری به خوبی به آن اشاره کردند البته دولت در سیاست خارجی توسعه همکاری با همسایگان را مورد توجه و تاکید قرار داده است ما در این بخش کارهای زیادی را از گذشته شروع کرده‌ایم و در چهار چوب تاکیدات رهبر انقلاب اسلامی این رویکرد را بیش از گذشته تقویت خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: نگاه به کشورهای اسلامی و نگاه به کشورهای هم جهت در دستور کار سیاست خارجی بوده است.

امیرعبداللهیان در ادامه اظهار داشت: با توجه به تاکید ویژه رهبرانقلاب اسلامی بر توسعه روابط با کشورهای هم جهت و اسلامی، مدیران دستگاه دیپلماسی و سفرای‌مان در این کشورها با جدیت تمام این رهنمودها و خطوط ترسیم شده و ابلاغی را پیگیری خواهند کرد.

وی گفت: معتقد هستیم به موازات کار با همه بخش‌های جهان، نگاه دارای اولویت با کشورهای اسلامی و هم جهت داشته باشیم.

وزیر خارجه ادامه داد: سیاست دولت که با اولویت توسعه روابط با کشورهای همسایه بود با یک گستردگی بیشتری ادامه پیدا می‌کند به همین خاطر در حوزه خارجی، تمرکز و برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای کار با کشور هم جهت و اسلامی در کنار کار با همسایگان را به طور ویژه‌ دنبال خواهیم کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار