کد خبر: 1158505
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۶
معاون امور مجلس رئیس جمهور گفت: از فواید حضور نیروهای مسلح کشورمان در آبهای بین المللی افزایش ضریب امنیت کشتی‌های تجاری و مقابله با دزدان دریایی است که بخش عمده تجارت ایران شامل صادرات و واردات از طریق دریا صورت می‌گیرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، سید محمد حسینی درباره پیام ماموریت موفقیت آمیز ناوگروه ۸۶ ارتش به دور زمین که برای نخستین بار صورت گرفت و ایران را در شمار معدود کشورهایی قرار داد که از این توانمندی برخوردار هستند، گفت: اقتدار نظامی جمهوری اسلامی ایران علاوه بر حراست و حفاظت از مرزهای آبی جمهوری اسلامی ایران، به نفع ملت‌ها و دفاع از امنیت و ثبات در عرصه منطقه‌ای و بین المللی است.

معاون امور مجلس رئیس جمهور افزود: از فواید حضور نیروهای مسلح کشورمان در آبهای بین المللی افزایش ضریب امنیت کشتی‌های تجاری و مقابله با دزدان دریایی است که بخش عمده تجارت ایران شامل صادرات و واردات از طریق دریا صورت می‌گیرد.

حسینی در ادامه به تاثیر قدرت نظامی در دیپلماسی اشاره کرد و گفت: این دو در کنار هم قرار دارند، نه اینکه هر کدام راه خود را بروند، متاسفانه در گذشته عده ای بدنبال ایجاد دوگانه‌ «دیپلماسی» و «میدان» بودند و با این رویکرد خساراتی به منافع ملی وارد کردند اما امروز، دولت با تاکید بر همگرایی و هم افزایی، میدان و دیپلماسی را در کنار هم و مکمل یکدیگر می‌داند و مسلما این همراهی و انسجام منجر به افزایش اقتدار سیاسی می‌شود.

وی با اشاره به ۸ ماه دریانوردی دریادلان ارتش و گردش به دور زمین با استفاده از تجهیزات و توانمندی داخلی اظهارداشت: طراحی، برنامه ریزی و محاسبات دقیق علمی و تخصصی پیچیده این سفر بی سابقه و طی مسافت ۶۳ هزار کیلومتر بدون کمک سایر کشورها و با توان نخبگان کشور نشان می‌دهد که به رغم تمامی تحریم‌ها موفق شده ایم به‌روزترین تجهیزات ناوبری را تولید کنیم و این ثابت می‌کند که تحریم‌ نمی‌تواند ملت ایران را از حرکت به جلو و پیشرفت باز دارد.

معاون پارلمانی رییس جمهور خاطرنشان کرد: این حضور مقتدرانه که در آن جوانانی از سراسر کشور شرکت داشتند، ثابت کرد نیروی دریایی کشورمان به جایگاه راهبردی و تاثیرگذاری دست یافته است و این تعالی نشات گرفته از روحیه جهادی و مدیریت انقلابی است که پس از انقلاب با تاکیدات امام راحل و مقام معظم رهبری در بخش‌های مختلف شکل گرفته است.

حسینی تاکید کرد: مردم ایران ثابت کرده اند که با عزم جزم و اراده‌ی استوار می‌توانند بر تحریم و تهدید غلبه کنند و بدون شک با این روحیه، می‌توان در دیگر حوزه‌ها از جمله صنعت کارهای بزرگی را رقم زد.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار