کد خبر: 1158483
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۵
هیلاری کلینتون در تازه‌ترین سخنان خود درباره ترامپ گفت که پیروزی ترامپ به معنای پایان دموکراسی در آمریکا و پایان اوکراین است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، هیلاری کلینتون، وزیر خارجه پیشین آمریکا به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق و کاندید انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ این کشور حمله کرده و در اظهاراتی گفت که پیروزی ترامپ در این انتخابات پایان دموکراسی در آمریکا و پایان اوکراین خواهد بود.

بر اساس گزارش فایننشنال تایمز، کلینتون در ادامه ادعا کرد پوتین یک اقتدارگرای خودشیفته است و امیدوار بود که ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ پیروز شود تا آمریکا را از ناتو خارج کند.

وزیر خارجه اسبق آمریکا درباره تحولات چین و تایوان نیز مدعی شد: فکر می‌کردم شی (شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین) چند سال پس از پیروزی در انتخابات به تایوان حمله کند، اما بنظر واقعه‌ی اوکراین این کار چین را به عقب انداخته است و پکن درحال ارزیابی مجدد است.

کلینتون در پایان اذعان کرد، سن جو بایدن که اکنون ۸۰ ساله است، طبیعی است که برای رای‌دهندگان یک مسئله باشد، اما او با چرب زبانی درباره بایدن گفت: «او را با خدا مقایسه نکنید، بلکه در رقابت با یک گزینه جایگزین در نظر بگیرید.»

انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا سال آینده میلادی برگزار خواهد شد. با این حال گمانه‌زنی‌ها و نظرسنجی‌های مختلف از هم اکنون در میان نامزد‌های مختلف ریاست‌جمهوری در حال انجام است. «جو بایدن» رئیس‌جمهور فعلی آمریکا نماینده حزب دموکرات در این انتخابات خواهد بود.

در سوی مقابل، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا و نیز «ران دیسنتیس» فرماندار فلوریدا از بیشترین اقبال برای پیروزی در انتخابات درون حزبی جمهوری‌خواهان و رقابت با بایدن برخوردار هستند.

اما نظرسنجی جدید انجام شده در آمریکا نشان می‌دهد جو بایدن از اقبال بیشتری در میان رای‌دهندگان آمریکایی برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ نسبت به رقبال جمهوری‌خواه خود برخوردار است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار