کد خبر: 1158269
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۶
یک مقام ارشد آمریکایی ضمن تایید نکردن گزارش‌ها درباره تعیین بسته حمایتی جدید از اوکراین، اما گفت که ارسال کمک‌های نظامی به کی‌یف تا زمانی که لازم باشد انجام خواهد شد.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، کاخ سفید بامداد یکشنبه گزارش‌های رسانه‌ای درباره تصویب بسته کمک نظامی جدید برای اوکراین به ارزش ۳۷۵ میلیون دلار را تایید نکرد.

نشریه «پالتیکو» گزارش داده بود که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا همزمان با حضور در اجلاس سران گروه ۷، قصد دارد کمک جدید ۳۷۵ میلیون دلاری برای اوکراین شامل گلوله‌های توپخانه، خودروهای زرهی و سلاح‌های ضد تانک را اعلام کند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، یک مقام ارشد آمریکایی اما در گفتگو با خبرنگاران گفت: «من چیزی برای تأیید به شما ندارم. من گزارش‌هایی را در مطبوعات در مورد بسته دیگری از کمک‌های نظامی به اوکراین دیده‌ام، اما نمی‌توانم آنها را تأیید کنم».

این مقام که خواست نام یا سمتش فاش نشود، توضیح داد: «تنها چیزی که می‌خواهم بگویم این است که آخرین بسته [حمایتی برای کی‌یف] بیش از دو هفته پیش تخصیص داده شد و برای هیچ‌کس نباید تعجب‌آور باشد که چنین کمک‌هایی به اوکراین ادامه یابد».

طبق این گزارش، وی همچنین افزود که ارسال کمک‌های نظامی برای اوکراین بر اساس تعهد آمریکا به حمایت از کی‌یف تا زمانی که لازم باشد انجام خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار