کد خبر: 1158238
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۶
وزیر خدمات عمومی سوریه برپایی موفق نمایشگاه‌های صنعتی بین المللی در دمشق طی هفته گذشته را گواه اقتدار و استواری آن در جنگ تحمیلی نظامی و اقتصادی توصیف کرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، مجموعه نمایشگاه‌های تخصصی سوریه هفته گذشته با حمایت وزارتخانه‌های خدمات عمومی و مسکن، برق و صنعت این کشور و با حضور ۱۵۰ شرکت داخلی، عربی و خارجی هفته گذشته به  مدت پنج روز دایر بود.

سهیل عبداللطیف، وزیر خدمات عمومی و مسکن سوریه با اشاره به اهمیت این نمایشگاه‌ها با محصولات ارائه شده توسط شرکت‌های داخلی و خارجی در آن گفت: این نمایشگاه گواه قدرت و استواری سوریه است که سال‌ها در معرض جنگ جهانی و به دنبال آن جنگ اقتصادی سهمگینی قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به اینکه سوریه پیروز از میدان نبرد خارج شد و شواهد سیاسی، آشکارا بر این امر دلالت می‌کند، ما به آینده‌ای روشن در سوریه و نه فقط برای سوریه بلکه برای همه منطقه چشم دوخته‌ایم و این چیز عجیبی برای ملت سوریه و ملت‌های عربی نیست و بازگشت سوریه به اتحادیه عرب یا شایسته‌تر است بگوییم بازگشت کشورهای عربی به آغوش سوریه گواه محکم جایگاه سوریه و عمق آن در منطقه است.

وزیر سوری با بیان اینکه دولت استوار، مقتدر و صاحب منزلت سوریه می‌بایست در نهایت صاحب پیروزی می‌بود، گفت: ما به عنوان وزارت خدمات عمومی و مسکن دغدغه شرکت‌هایی داریم که کار مسکن را در سوریه ساماندهی می‌کنند و خانه‌ها و آپارتمان‌های مسکن اجتماعی می‌سازند و در مرحله پیش رو نقش عمده‌ای دارند؛ هرچند این وزارتخانه در زمان جنگ دست از کار خود برنداشت و هزاران واحد مسکونی تولید می‌شد و هر ساله شرکت‌های آن همگام با پیروزی‌های ارتش عربی سوریه پیش می رفت و هر منطقه‌ای که آزاد می‌شد، شرکت‌های ساختمانی برای بازسازی زیرساخت‌های این منطقه وارد می‌شدند.

 

غزوان المصری، رئیس اتحادیه اتاق‌های بازرگانی سوریه نیز در گفت‌وگو با العهد تاکید کرد: این نمایشگاه‌ها شامل طیف وسیعی از فناوری‌ها، خطوط تولید مدرن و تجهیزات انرژی‌های تجدیدپذیر است که از طریق آن‌ها می‌توان ماشین‌ آلات کارخانه ها را راه‌اندازی کرد و اتکا به ماشین‌های سنتی و مواد اولیه را کاهش داد و به صنعتگران اجازه می‌دهد تا گزینه‌های زیادی برای توسعه قابلیت‌های تأسیسات خود و یا تأسیس مؤسسات صنعتی جدید فراهم شود.

 

وی  با اشاره به ضرورت و اهمیت مشارکت شرکت‌های بخش دولتی صنعتی در نمایشگاه‌هایی از این قبیل گفت: این نمایشگاه‌ها  به آنها امکان می‌دهد محصولات خود را به بازار عرضه کنند و خطوط تولید را مدرن‌سازی کنند.

در حالی که عمار الذهبی از گروه تجارت و تصفیه آب الذهبی سوریه نیز در گفت‌وگو با العهد اشاره کرد که این نمایشگاه‌ها تجهیزات داخلی و بین المللی و فناوری‌های خدماتی را در همه زمینه‌ها در سطح ساخت و ساز، نیازمندی‌های صنعتی و بقیه خدمات ارائه می‌دهند و با  تشویق به مشارکت بین بخش‌های دولتی و خصوصی  سرمایه گذاری‌های داخلی، عربی و اروپایی را جذب می‌کنند؛ بخصوص که اقتصاد سوریه با بازگشت آن به اتحادیه عرب نیز رونق خواهد گرفت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار