کد خبر: 1158162
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۵
مدیر انتشارات قلندر گفت: کتاب‌هایی که بیشتر مردم ترکیه به آن‌ها توجه می‌کنند کتاب‌هایی هستند که در حوزه فلسفه به خصوص فلسفه اسلامی منتشر شده است.

به گزارش جوان آنلاین، مدیر عامل انتشارات قلندر ترکیه در گفتگو با مهر درباره فعالیت‌های این انتشارات در نمایشگاه کتاب گفت: ما کتاب‌هایی در حوزه‌های معارف اسلامی، اهل بیت و ادبیات مقاومت را منتشر می‌کنیم. در حوزه نشر نیز سعی می‌کنیم مخاطبان را با ادبیات مقاومت آشنا کنیم و در عین حال با چاپ کتاب‌هایی در حوزه فلسفه اسلامی در تلاشیم جامعه آکادمیک ترکیه را یاری کنیم تا پا به پای پیشرفت‌های حوزه فلسفه اسلامی در ایران پیش بروند. اصلی‌ترین تلاش در این انتشارات نیز آشنایی علویون ترکیه با مفاهیم اهل بیت است.

وی افزود: کتاب‌هایی که بیشتر مردم ترکیه به آن‌ها توجه می‌کنند کتاب‌هایی هستند که در حوزه فلسفه به خصوص فلسفه اسلامی منتشر شده است. همچنین کتاب‌هایی درباره معارف اسلامی است و معارف اهل بیت نیز از توجه مخاطبان برخوردار است.

مدیر انتشارات قلندر درباره نحوه فعالیت این انتشارات با جمهوری اسلامی ایران گفت: در واقع نهاد‌هایی که به نمایندگی از ایران در ترکیه فعالیت می‌کنند؛ مثل رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ترکیه، سفارت ایران در ترکیه، کنسولگری ایران در ترکیه، مجمع جهانی تقریب مذاهب، اتحادیه رادیویی و تلویزیون‌های اسلامی و دیگر نهاد‌هایی که در ایران فعال هستند در تسریع در تبادل اطلاعات به ما کمک می‌کنند، ما نیز سعی می‌کنیم پا به پای کتاب‌هایی که در ایران منتشر می‌شود پیش برویم و در حوزه تألیف و ترجمه آثار خوبی را به خوانندگان ترک زبان ارائه دهیم.

وی با اشاره به اینکه با ۲۳۰ عنوان در نمایشگاه کتاب حضور دارند افزود: هر سال که نمایشگاه کتاب تهران برگزار شده در این رویداد شرکت کرده ایم. باتوجه به اینکه در نمایشگاه‌های بین المللی دنیا نیز شرکت می‌کنیم و تجربیات متفاوتی از برگزاری آن‌ها داریم، متوجه این هستیم که نمایشگاه بین المللی کتاب از نظر سازماندهی و مشارکت مردمی جلوتر از سایر نمایشگاه هاست.

مدیر انتشارات قلندر در پایان گفت: ما حضور فعالی در همه نمایشگاه‌های بین المللی ترکیه در شهر استانبول و آنکارا داریم، اما یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های ترکیه از نظر شرکت کننده شاید بتواند سه سالن را پر کند و طبق آمار سه میلیون مشارکت کننده دارد؛ اما این تعداد از نظر ناشران و خوانندگانی که به نمایشگاه بین المللی کتاب تهران مراجعه می‌کنند بیشتر است و نمایشگاه در ایران محدود به کتاب نمی‌شود بلکه مجموعه فرهنگی گسترده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار