کد خبر: 1157699
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۸
پرونده لیگ بیست و دوم امشب بسته می‌شود، شبی سراسر هیجان که بی‌شک با حساسیت‌های زیادی همراه است، چراکه نه تکلیف قهرمان لیگ مشخص شده و نه دومین تیم سقوط‌کننده!
دنیا حیدری

پرونده لیگ بیست و دوم امشب بسته می‌شود، شبی سراسر هیجان که بی‌شک با حساسیت‌های زیادی همراه است، چراکه نه تکلیف قهرمان لیگ مشخص شده و نه دومین تیم سقوط‌کننده!
پرسپولیس در قائمشهر با نساجی دیدار می‌کند و سپاهان با مس در کرمان و کسی نمی‌داند جام به کدام میهمان می‌رسد. اما حساسیت دیدار گل‌گهر- نفت آبادان هم به واسطه رقابت برزیلی‌ها با نماینده کرمان برای بقا در لیگ کم از جدال مدعیان قهرمانی نیست.
رقابت پایاپا سرنوشت سروته لیگ را به هفته پایانی گره زده تا حساسیت این هفته به اوج خود برسد. برای سیزدهمین مرتبه در تاریخ لیگ برتر، روشن شدن تکلیف قهرمان لیگ به هفته آخر کشیده شده، اما آنچه حساسیت بازی‌های این هفته را بیشتر کرده، رقابت تنگاتنگ پرسپولیس و سپاهان برای بالا بردن جام است. پرسپولیس و سپاهان تا به امروز یک بار در نبرد قهرمانی کارشان به روز آخر کشیده شده که هر بار هم سرخپوشان تهرانی برنده بودند و جام قهرمانی را بالای سر بردند و همین کافیست تا تلاش سپاهان برای کسب عنوان قهرمانی با چاشنی انتقام همراه باشد. سازمان لیگ اما بی‌توجه به تمام این شرایط ناچار است تدارک دو جشن را ببیند. یکی در کرمان و دیگری در قائمشهر، چراکه با وجود صدرنشینی سرخپوشان پیش‌بینی قهرمان کار ساده‌ای نیست.
90 دقیقه تا جام
ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر عصر امروز میزبان یکی از هیجان‌انگیزترین بازی‌های هفته پایانی لیگ است. دیداری که زمزمه‌هایی از برگزاری آن در آزادی به گوش می‌رسید، اما در نهایت نساجی موفق به حفظ میزبانی این بازی حساس و تعیین‌کننده شد. دیداری که نتیجه آن صرفاً برای پرسپولیس اهمیت دارد. با این وجود انرخوس اسپانیایی گفت که به‌خاطر روح ورزش می‌خواهیم پرسپولیس را شکست بدهیم.
نساجی برخلاف بازی امروز که هیچ حساسیتی برایش ندارد، سوم خرداد در مصافی حساس در نیمه‌نهایی جام حذفی با استقلال دیدار می‌کند و بعید نیست اگر از همه توان خود برابر سرخپوشان استفاده نکند و انرژی خود را برای بازی با آبی‌پوشان پایتخت بگذارد. پرسپولیس اما بی‌شک با تمام توان برای کسب هر سه امتیاز این بازی به میدان می‌رود، خصوصاً که یحیی خوب می‌داند تنها برتری در این میدان است که می‌تواند قهرمانی این فصل را برای سرخپوشان به دنبال داشته باشد، چراکه در صورت هم‌امتیاز شدن پرسپولیس و سپاهان در پایان بازی‌های این هفته، قهرمانی به زردپوشان اصفهانی می‌رسد که در بازی‌های رودررو موفق به برتری مقابل سرخپوشان پایتخت شدند. هرچند پرسپولیس در بازی رفت با پنج گل نساجی را به زانو درآورد، اما بی‌شک این بازی متفاوت خواهد بود و دست‌کم گرفتن حریف می‌تواند همانند سال گذشته قهرمانی را از سرخپوشان بگیرد و بی‌تردید این چیزی نیست که یحیی و شاگردانش به دنبال آن باشند. ضمن اینکه سرمربی پرسپولیس بهتر از هر کسی می‌داند بازی در قائمشهر کار ساده‌ای نیست و 90 دقیقه دشواری مقابل نساجی و هوادارانش در پیش دارد.
جدالی انتقامی با هدف قهرمانی
حساس‌ترین مصاف امروز بی‌شک در کرمان برگزار می‌شود. سپاهان، قهرمان پنج دوره رقابت‌های لیگ برتر آخرین بار در پایان لیگ چهاردهم بود که جام قهرمانی را از آن خود کرد. بعد از آن زردپوشان دیگر هرگز دست‌شان به جام نرسید، آن‌هم در شرایطی که سه مرتبه در کورس قهرمانی حضور داشتند، اما دو بار با ایستادن بر سکوی دوم و یک مرتبه نیز با حضور در جایگاه سوم به کار خود پایان دادند. برای سومین سال پیاپی سپاهان یکی از مدعیان جدی کسب عنوان قهرمانی است، اما با این تفاوت که سرنوشت سپاهان را نه خودش که پرسپولیس مشخص می‌کند، چراکه شاگردان مورایس به واسطه دو امتیاز باارزشی که در مصاف با ملوان بندرانزلی از دست دادند، تنها به واسطه لغزش شاگردان یحیی در روز آخر است که می‌توانند برای ششمین مرتبه در تاریخ لیگ برتر جام قهرمانی را بالای سر ببرند.
زردپوشان دو بازی قبلی را با برتری پرگل به پایان بردند، اما یک امتیاز فاصله با سرخپوشان صدرنشین کار شاگردان مورایس را در آخرین روز لیگ بیست و دوم با مشکل مواجه کرده است، به‌طوری‌که سپاهان باید حواسش به نتیجه بازی پرسپولیس با نساجی هم باشد، آن‌هم در شرایطی که خود نیز مصاف دشواری با مس کرمان در پیش دارد، چراکه مس نیز در رقابتی تنگاتنگ با نفت آبادان برای بقا و ادامه حضور در لیگ برتر می‌جنگد و این یعنی سپاهان کار ساده‌ای در کرمان ندارد و چه بسا قبل از پرسپولیس، مس نماینده زردپوش اصفهان را از کسب عنوان قهرمانی این فصل ناامید کند. چهار باخت و تنها یک تساوی عملکرد مس کرمان در پنج بازی اخیر بوده است. نتایجی که بقای این تیم در لیگ برتر را منوط به کسب هر سه امتیاز بازی با سپاهان مدعی کرده است. تیمی که امیدوار است بعد از هفت سال، بار دیگر عنوان قهرمانی لیگ را از آن خود کند. اتفاقی که این دیدار را به بازی اشک‌ها و لبخند‌ها تبدیل می‌کند، از آن جهت که برتری یک تیم به معنای سقوط تیم دیگر است.
تلاش برای بقا
اما درست در لحظاتی که سپاهان برای قهرمانی و مس کرمان برای بقا در لیگ مقابل هم قرار می‌گیرند، نفت آبادان هم برای ادامه حضورش در لیگ با گل‌گهر سیرجان در جدال است. نفت آبادان به واسطه نتایج هفته‌های اخیر حالا شانس زیادی برای بقا در لیگ دارد، اما به شرط آنکه مس سر تعظیم برابر سپاهان فرود آورد. در واقع هفته پایانی لیگ علاوه بر جدال مدعیان قهرمانی، شاهد جنگی تمام‌عیار بین مدعیان بقا در لیگ نیز هست.
در دیگر بازی‌های امروز، استقلال که به واسطه عدم نتیجه‌گیری در هفته‌های اخیر از کورس قهرمانی جا ماند در آخرین بازی لیگ با تراکتور دیدار می‌کند. شاگردان ساپینتو بازی دور رفت را با حساب 2 بر صفر به سرخپوشان تبریزی واگذار کردند، اما در رقابت‌های حذفی با برتری 2 بر یک انتقام این شکست را گرفتند و حالا باید دید در سومین نبرد اوضاع به نفع کدام تیم پیش می‌رود، مرد پرتغالی استقلال یا سرمربی اسپانیایی تراکتور. در ادامه ذوب‌آهن از هوادار پذیرایی می‌کند، نفت مسجدسلیمان در بازی خداحافظی با لیگ میزبان ملوان است، آلومینیوم اراک به میهمانی فولاد خوزستان می‌رود و پیکان پذیرای مس رفسنجان است، دیداری که تقابل گزینه‌های مربیگری تیم امید نیز هست.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار