کد خبر: 1156723
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰
تعدادی از قانون گذاران آمریکایی حزب دموکرات و جمهوری خواه پیش‌نویس قانونی را ارائه کردند که هدف آن ممانعت از هرگونه عادی سازی روابط با سوریه است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فرانس ۲۴، قانون‌گذاران آمریکایی پیش‌نویس قانونی را ارائه کردند که هرگونه عادی سازی روابط با دمشق را ممنوع می کند.

بر اساس این گزارش، تعدادی از قانون گذاران آمریکایی حزب دموکرات و جمهوری خواه پیش‌نویس قانونی را ارائه کردند که هدف آن ممانعت از هرگونه عادی سازی روابط با سوریه و به رسمیت شناختن بشار اسد، رئیس جمهور این کشور است.

به موجب این قانون، آمریکا بشار اسد را به رسمیت نمی‌شناسد ضمن اینکه تحریم ها به موجب قانون سزار را گسترش می‌دهد.

جو ویسلون، رییس کمیسیون فرعی خاور میانه و شمال آفریقا و آسیای میانه طی بیانیه‌ای مدعی شد: کشورهایی که عادی سازی روابط با بشار اسد را انتخاب می‌کنند در مسیر نادرستی هستند.

این پیش‌نویس توسط افرادی از جمله جو ویلسون و مایکل کول، رییس کمیسیون امور خارجه پارلمان جمهوری‌خواه، فرینش هل جمهوری خواه و بریندان بویل دموکرات ارائه شده است.

یک کارمند مهم در کنگره ادعا کرد که این پیش‌نویس هشداری برای ترکیه و کشورهای عربی است تا از عواقب زیان‌بار عادی سازی روابط با اسد مطلع باشند.

وی افزود که بازگشت سوریه به اتحادیه عرب باعث خشم اعضای کنگره شد.

این مقام آمریکایی تأکید کرد که اجرای پیش نویس مد نظر با وزارت امور خارجه مورد مشورت قرار گرفته است.

در این قانون، بندی گنجانده شده که به موجب آن وزیر خارجه آمریکا موظف به ارائه راهبرد ۵ ساله و ارائه گزارش درباره نحوه مواجهه با روند عادی سازی روابط با سوریه است.

همچنین این قانون راه را بر تحریم فرودگاه هایی که اجازه فرود خطوط هوایی سوریه و شرکت «اجنحة الشام» را می دهد هموار می کند.

در این قانون همچنین بر ضرورت بررسی همه حواله های بیش از ۵۰ هزار دلار از ترکیه و امارات و مصر و چند کشور دیگر به مقصد سوریه تأکید شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار