کد خبر: 1156142
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل:
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: مصرف آب آشامیدنی اردبیل با افزایش ۱۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به مرز هشدار رسیده است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، علی حیدری اناری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر مقدار آب ذخیره شده در مخزن سد یامچی ۲۷ میلیون مترمکعب است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۳۰ درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به کاهش محسوس آورد رودخانه بالیخلو به عنوان تنها منبع تامین کننده آب سد یامچی افزود: جریان ورودی آب به مخزن سد یامچی نسبت به سال گذشته ۲۴ درصد کاهش داشته که با توجه به کاهش بارندگی‌ها و نبود پوشش برف در ارتفاعات، کاهش این مقدار آب در این سد دور از انتظار نیست.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با تاکید بر لزوم مدیریت مصرف بهینه آب در استان گفت: تداوم کاهش حجم ذخیره آب سدها، باعث بروز بحران آب در ماه‌های مرداد و شهریورماه در استان خواهد شد.

وی با اعلام رصد جدی منابع و مصارف آب در استان گفت: وضعیت منابع آب آشامیدنی اردبیل، مشگین‌شهر و شمال استان با توجه به وضعیت فعلی رفته رفته نگران کننده‌تر می‌شود.

حیدری اناری تامین آب پایدار و سالم را مهم‌ترین وظیفه این شرکت عنوان کرد و گفت: برای عبور و پشت سر گذاشتن بحران کمبود آب، نیازمند همکاری بیش از پیش مردم و مسئولان مرتبط هستیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل افزود: تامین آب سالم و حفاظت از محیط ‌زیست از اولویت‌های دولت است و پیش‌بینی می‌شود در بودجه امسال اعتبار لازم برای شبکه آب اردبیل تخصیص یابد.

وی بر لزوم برنامه‌ریزی برای مصرف بهینه آب تاکید کرد و گفت: ارتقای کیفیت آب آشامیدنی شهر اردبیل با اجرای طرح‌های مختلف کوتاه مدت و بلندمدت در دستور کار است و انتظار می‌رود اعتبارات مورد نیاز در این بخش تامین شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با اشاره به اجرای طرح‌های مختلف سدسازی و آبرسانی در استان خواستار تکمیل و تسریع در احداث این طرح‌ها برای خدمت‌رسانی مطلوب به مردم استان شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر