کد خبر: 1155976
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۸
رئیس سازمان بورس گفت: سازمان بورس در هیچ مقطعی خودش در مورد بالا رفتن یا پایین آمدن بازار تصمیم نگرفته است. به طور کلی هیچ بازاری را نمی‌توان به صورت دستوری اداره کرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، مجید عشقی امروز در همایش اقتصاد دیجیتال درباره اتفاقات اخیر در بازار سرمایه اظهار کرد: طی جلساتی که با بخش دولتی داشتیم، به این نتیجه رسیدیم که بازار سرمایه به‌عنوان یک بازار مطمئن برای جذب سرمایه در بخش خصوصی و دولتی مورد حمایت است.

وی ادامه داد: استراتژی دولت این است که در تامین مالی همه طرح‌ها در بخش خصوصی، بورس و فرابورس نقش مهمی داشته باشد. بازار سرمایه از این جهت مورد حمایت است.

رئیس سازمان بورس تاکید کرد: سازمان بورس در هیچ مقطعی خودش در مورد بالا رفتن یا پایین آمدن بازار تصمیم نگرفته است. به طور کلی هیچ بازاری را نمی‌توان به صورت دستوری اداره کرد. بازار سرمایه هم از این امر مستثنی نیست.

بازارگردان‌ها نزدیک به یک هزار میلیارد تومان خرید کردند

عشقی تصریح کرد: بازارگردان‌ها طبیعتا باید به تعهدات خودشان عمل کنند. سازمان به هیچ وجه چیزی را به آن‌ها تحمیل نکرده و نخواهد کرد. روز گذشته، بازارگردان‌ها نزدیک به یک هزار میلیارد تومان خرید کردند.

وی افزود: صندوق‌ها منابع بسیار خوبی دارند که طبق شیوه‌نامه از بازار حمایت می‌کنند. هیجانی که در بازار ایجاد شد، نسبت به حالات عادی بیشتر بوده است.

رئیس سازمان بورس ادامه داد: عرضه‌های اولیه از هفته آینده آغاز می‌شود؛ البته باید درمورد بحث ارزش‌گذاری و تعیین قیمت پایه با سهامداران عمده توافق بشود.

عشقی افزود: شرکت‌های خودروسازی می‌توانند خودرو‌های خود را در بورس کالا عرضه کنند و این فرآیند نه لغو شده و نه توقفی برای آن ایجاد شده است. خودروساز‌ها خودشان می‌توانند درمورد این موضوع تصمیم بگیرند.

عرضه‌های دستوری حقوقی‌ها را تکذیب می‌کنم

رئیس سازمان بورس تاکید کرد: عرضه‌های دستوری و هماهنگ شده توسط حقوقی‌ها را تکذیب می‌کنم، بازارگردان‌ها در روند مثبت یا منفی باید به تعهدات خود عمل کنند.

وی تصریح کرد: چنین بحث‌ها و گفته‌هایی تنها به‌منظور توجیه فروش‌ها بیان می‌شود و اساسا موضوع دستوری بودن آن، صحیح نیست. در حال حاضر شناسایی سود توسط معامله‌گران هیچ دلیل بنیادی و اقتصادی ندارد.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار