کد خبر: 1154784
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۹
رئیس جمهور ترکیه روز سه‌شنبه در سخنرانی گفت که قطعا آفت تروریسم را از زندگی روزمره مردم ترکیه محو خواهیم کرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز سه‌شنبه در سخنرانی گفت که قطعا آفت تروریسم را از زندگی روزمره مردم ترکیه محو خواهیم کرد.

وی در ادامه سخنرانی خود از اکتشاف میدان نفتی در جنوب شرقی ترکیه خبر داد که توان تولید آن به ۱۰۰ هزار بشکه در روز می‌رسد.

رئیس جمهور ترکیه اضافه کرد: «انتقال نفت استخراج شده از چاه آیبوکه یالچین به پالایشگاه‌ها را آغاز کردیم».

اردوغان گفت: «گام جدیدی را در زمینه خودکفایی کشور در زمینه انرژی بر خواهیم داشت و تولید نفت از چاه آیبوکه یالچین را به ۱۸۰ هزار بشکه در روز خواهیم رساند».

وی اضافه کرد: «تمام موانعی که سبب می‌شود ثروت‌های زیر زمین و روی آن در دستان ملت قرار نگیرد را بر می‌داریم».

نگاه‌ها در ترکیه به روز انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمانی ۱۴ می (۲۴ اردیبهشت) دوخته شده است. انتخاباتی که بار دیگر اردوغان یک طرف اصلی آن به شمار می‌رود و در مقابل اردوغان سه نامزد دیگر وجود دارند که مهم‌ترین آن‌ها «کمال قلیچدار اوغلو» رهبر حزب جمهوری خلق است.

طبق اعلامیه کمیسیون عالی انتخابات که بر روند رأی‌گیری نظارت می‌کند، نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری که پس از بررسی پرونده آن‌ها از سوی این کمیسیون پذیرفته شده‌اند، «رجب طیب اردوغان» نامزد ائتلاف «جمهور»، «کمال قلیچدار اوغلو» نامزد ائتلاف «ملت»، «محرم اینچه» رئیس حزب «مملکت» و نامزد چهارم «سنان اوغان» نامزد ائتلاف «آتا» هستند.

در سطح منطقه‌ای نیز به دلیل اینکه ترکیه خود را در بسیاری از بحران‌ها درگیر کرده و تغییر سیاست حاکم در ترکیه بر روی منطقه نیز تأثیر قابل توجهی دارد، این انتخابات با دقت بالایی از سوی کشور‌های منطقه رصد می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار