کد خبر: 1153467
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۸
تعداد شهروندانی که از سودان به ترکیه منتقل شده‌اند به ۶۸۴ نفر رسیده است و ۷۳۸ شهروند در راه آدیس آبابا، پایتخت اتیوپی هستند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، تلاش‌های وزارت امور خارجه ترکیه برای تخلیه امن شهروندان این کشور از سودان از طریق اتیوپی ادامه دارد.

به گزارش منابع دیپلملتیک ترکیه، در این راستا تعداد شهروندانی که از سودان به ترکیه منتقل شده اند به ۶۸۴ نفر رسیده است و ۷۳۸ شهروند در راه آدیس آبابا پایتخت اتیوپی به سر می‌برند.

شهروندانی که در مسیر آدیس آبابا هستند با هواپیما به ترکیه منتقل می‌شوند.

۱۷۶ شهروند ترکیه با اولین هواپیما و ۳۰۵ شهروند دیگر نیز با هواپیمای دوم وارد ترکیه شدند. هواپیمای سوم با ۲۰۳ سرنشین هنوز به زمین ننشسته است.

رئیس‌جمهور ترکیه در هفته‌های پیش در گفتگوی تلفنی جداگانه با رئیس شورای حاکمیتی و همچنین فرمانده نیرو‌های واکنش سریع سودان، درباره تازه‌ترین تحولات این کشور با آن‌ها بحث و تبادل‌نظر کرد.

بر اساس بیانیه اداره امور ارتباطات دفتر ریاست جمهوری ترکیه، «رجب طیب اردوغان» از «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای حاکمیتی سودان و «محمد حمدان دقلو» (حمیدتی) فرمانده نیرو‌های واکنش سریع این کشور خواست تا درگیری‌ها را متوقف کنند.

اردوغان همچنین از دو طرف خواست تا به برادرکشی خاتمه دهند و به پای میز مذاکرات بازگردند.

وی در این دو تماس تلفنی، بر لزوم توجه به حفاظت از جان و مال شهروندان ترکیه و نهاد‌های این کشور در سودان و ضرورت ایمن‌سازی فرودگاه خارطوم به منظور امکان انتقال شهروندان ترکیه به کشورشان تاکید کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار