کد خبر: 1153266
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴
مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان اردبیل:
مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: حمل کالا و بار در استان اردبیل از طریق شبکه حمل و نقل جاده‌ای۲۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، کلیم‌الله وثوقی در بازدید از شرکت‌های حمل و نقل شهرستان خلخال با بیان اینکه در فروردین ماه پارسال در مجموع ۲۲۵ هزار و ۹۷۱ تن کالا و بار در استان اردبیل جابجا شده بود، اظهار کرد: امسال ۲۷۲ هزار تن کالا و بار در استان جابجا شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۰ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه هر سال بیش از چهار میلیون تن کالا و بار از نقاط مختلف استان اردبیل به سایر نقاط حمل می‌شود، بیان کرد: بیشترین میزان کالا در فروردین ماه سال جاری به ترتیب در شهرستان‌های اردبیل، نمین، خلخال و بیله‌سوار جابجا شده است.

وی افزود: در این مدت مدت ۱۴۳ هزار و ۵۹۴ تن کالا در شهرستان اردبیل، ۸۶ هزار و ۳۴۷ تن کالا در شهرستان نمین ، ۱۸هزار و ۸۷۳ تن کالا در شهرستان خلخال، ۱۰ هزار و ۱۵۲ تن کالا در شهرستان بیله‌سوار، پنج هزار و ۱۶۵ تن کالا در شهرستان مشگین‌شهر ، پنج هزار و ۱۳۲ تن کالا در شهرستان پارس‌آباد ، یک هزار و ۶۶۹ تن کالا در شهرستان گرمی و یک هزار تن کالا نیز در شهرستان اصلاندوز جابجا شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان اردبیل عمده کالاهای جابجا شده را سیمان کیسه‌ای و فله ای، مصالح ساختمانی، شمش آهن، آب معدنی، انواع بنزین، سیب زمینی، ام دی اف و گازوئیل ذکر کرد.

وثوقی با اشاره به افزایش ۳۰۶ درصدی جابجایی کالا و بار در شهرستان خلخال اضافه کرد: در فروردین ماه پارسال در مجموع چهار هزار و ۶۴۱ تن کالا در شهرستان خلخال جابجا شده بود که امسال این رقم با افزایش ۳۰۶ درصدی به ۱۸ هزار و ۸۷۳ تن کالا و بار رسیده است.

وی با بیان اینکه در یک ماه گذشته ۱۶ هزار و ۴۹۴ برگ بارنامه در استان صادر شده است، ادامه داد: در مدت مشابه پارسال ۱۴ هزار برگ بارنامه در استان صادر شده بود که امسال صدور بارنامه در استان نیز ۱۷ درصد افزایش داشته است.

او با بیان اینکه در فرودین ماه سال گذشته در شهرستان اصلاندوز فقط ۲ برگ بارنامه صادر شده بود، گفت: در مدت مشابه امسال در این شهرستان ۸۴ برگ بارنامه صادر شده که ۷۴۰ درصد افزایش داشته است.

وثوقی حمل کالا و مایحتاج عمومی مردم را از اولویت‌های اصلی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان دانست و افزود: در حال حاضر وضعیت حمل و نقل کالا و بار در استان اردبیل کاملا عادی و روان است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان اردبیل همچنین از فعالیت ۹۰ شرکت حمل و نقل خبر داد و اظهار کرد: ۹۰ شرکت حمل و نقل و ۲ باب پایانه کالا در استان فعال است.

وی اظهار کرد: ۱۳ هزار و ۵۵۰ دستگاه ناوگان باری و ۱۲ هزار و ۶ راننده در حوزه حمل و نقل کالا در استان در حال خدمات‌رسانی به مردم هستند.

وی با بیان اینکه ۵۸ شرکت، هفت پایانه مسافربری و هزار و ۲۳۱ ناوگان در بخش مسافر در استان اردبیل فعال است، اضافه کرد: ۲ هزار و ۲۴۰ راننده نیز در این بخش در نقاط مختلف استان به مردم و مسافران ارائه خدمت می‌کنند.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل استان اردبیل با بیان اینکه در قالب کمیسیون ماده ۱۲ نظارت ویژه بر عملکرد شرکت‌های حمل و نقل انجام می‌شود، از مردم، رانندگان و صاحبان کالا خواست هرگونه شکایات خود را از طریق سامانه ۱۴۱ جهت رسیدگی به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اطلاع دهند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر