کد خبر: 1153212
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۱
وزیر امور خارجه ایران گفت که عمان همواره در موضوع گفت‌وگو و مذاکره برای لغو تحریم‌ها، نقش سازنده و مثبتی را ایفا می‌کند.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در رأس هیأتی و در پاسخ به دعوت همتای عمانی به مسقط سفر کرده پس از دیدار با «بدر بن حمد البوسعیدی» وزیر خارجه عمان در جمع خبرنگاران در اظهاراتی عنوان کرد که با وزیر خارجه عمان درباره مناسبات دوجانبه و برخی مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگوی مفصلی را داشته است.

وی افزود: درباره تسریع اجرایی شدن پروژه‌های تجاری و اقتصادی بین دو کشور اشتراک نظر داریم. از زمان سفر سال گذشته آقای دکتر رئیسی به مسقط و بر مبنای توافق مقامات عالی دو کشور شاهد پیشرفت‌های سریع در مناسبات دو کشور و همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی هستیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی با ذکر این نکته که قرار است بیستمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور بزودی در تهران برگزار شود، خاطرنشان کرد: براساس دعوت رسمی آقای دکتر رئیسی از آقای سلطان عمان برای سفر به تهران، در خصوص بازه زمانی این سفر گفت‌وگو و توافق کردیم.

لازم به دکر است آیت‌الله رئیسی دوم خرداد ماه ۱۴۰۱ سفری یک روزه به مسقط داشت و با سلطان هیثم بن طارق  سلطان عمان دیدار و گفت‌وگو کرد. رئیس جمهور ایران از سلطان عمان برای سفر به تهران دعوت کرده است.

امیرعبداللهیان همچنین درباره محور گفت‌وگوهایش با وزیر خارجه عمان گفت که از جمله موضوعات گفت‌وگوها و رایزنی‌های منطقه‌ای انجام شده با همتای عمانی تمرکز بر تحولات در فلسطین، سودان، افغانستان و اوکراین بود.

وی همچنین درباره نقش عمان در مذاکرات رفع تحریم‌ها نیز یادآور شد: طبعا سلطنت عمان همواره در موضوع گفت‌وگو و مذاکره برای لغو تحریم‌ها علیه ایران، نقش سازنده و مثبتی را ایفا می‌کند. ما در این رابطه مشورت‌های لازم را با یکدیگر انجام می‌دهیم.

به گزارش فارس، امیرعبداللهیان همچنین با محمد عبدالسلام مذاکره کننده ارشد دولت نجات ملی یمن در محل سفارت ایران در مسقط دیدار کرد. عبدالسلام در دیدار با امیرعبداللهیان ضمن قدردانی از حمایت‌های انسانی ایران از یمن، آخرین وضعیت گفت‌وگو با عربستان در صنعاء را تشریح کرد.

این سومین سفر رسمی و دوجانبه امیرعبداللهیان به عمان پس از تصدی وزارت خارجه است. او در سفر آیت‌الله رئیسی به عمان نیز او را همراهی می‌کرد. رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران قرار است پس از مسقط برای دیدار و گفت‌وگو با مقامات لبنانی به بیروت سفر کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار