کد خبر: 1152938
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۵
روابط عمومی وزارت امور خارجه در اطلاعیه‌ای با اشاره به ناآرامی‌ها در سودان، اعلام کرد که از ابتدای بحران، هماهنگی لازم برای خروج اتباع ایرانی مقیم این کشور به طریق مقتضی انجام شده است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، روابط عمومی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (دوشنبه) چهارم اردیبهشت ماه در اطلاعیه‌ای درباره اوضاع سودان اعلام کرد: با توجه به بروز برخی ناآرامی‌ها در کشور سودان، وزارت امور خارجه از ابتدای بحران، هماهنگی لازم برای خروج اتباع ایرانی مقیم این کشور را به طریق مقتضی انجام داده است.

بر اساس این گزارش، همزمان با آغاز ناآرامی‌های اخیر در سودان و درگیری‌ها بین شبه نظامیان «پشتیبانی سریع» و ارتش این کشور، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ۲۶ فروردین ماه نگرانی جمهوری اسلامی ایران را از آنچه در سودان در حال وقوع است، را اعلام کرد و گفت: امیدواریم برادران سودانی ضمن خویشتنداری و توسل به گفتگو، به اختلافات داخلی پایان داده و از شرایط نگران کننده کنونی با گفتگو و آرامش عبور کنند. وی تنها راه‌حل گذار از بحران به وجود آمده کنونی را، گفتگو‌های سودانی- سودانی و اجماع داخلی درباره یک ابتکار ملی خواند.

روابط عمومی وزارت امور خارجه در این اطلاعیه که امشب منتشر کرد، تأکید کرده است که پیگیری و رسیدگی به وضعیت و سلامت ایرانیان خارج از کشور در اولویت برنامه‌های این وزارتخانه قرار دارد.

براساس اعلام روابط عمومی وزارت خارجه اخبار تکمیلی در این باره متعاقبا اعلام خواهد شد.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که حدود ۴۲۰ نفر طی هشت روز درگیری در سودان جان خود را از دست داده و ۳۷۰۰ تن دیگر زخمی شده‌اند.

لازم به ذکر است در پی قطع روابط ایران و عربستان در دی ماه ۱۳۹۴، سودان نیز در همراهی با عربستان اقدام به قطع رابطه با ایران کرد و از آن زمان فعالیت سفارتخانه ایران در این کشور متوقف شده است. در پی تشدید درگیری‌ها در سودان، کشور‌های مختلف از جمله آمریکا، عراق، ترکیه، عربستان و ... در حال خارج کردن دیپلمات‌ها و کارکنان سفارتخانه‌ها و اتباع خود از سودان هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار