کد خبر: 1152449
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲
امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه آسیب‌پذیرترین قشر از تورم مستاجران هستند و این اثر کاملی روی زندگی‌شان گذاشته است، گفت: فصل جابه‌جایی مستاجرها فرا رسیده و بخشی از جامعه به حق نگران اجاره بها هستند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه تبریز که با حضور پرشکوه‌ نمازگزاران در مصلای اعظم امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: فصل جابه‌جایی مستاجرها رسیده است و بخشی از جامعه به حق نگران اجاره بها هستند که خوشبختانه این مساله را رئیس جمهور به وزیر راه شهرسازی تذکر داده است.

وی با تاکید بر اینکه آسیب‌پذیرترین قشر از تورم مستاجران هستند و این اثر کاملی روی زندگی‌شان گذاشته است، افزود: در سالی که به نام مهار تورم نامگذاری شده است ما از دولت و مجلس توقع داریم که به این مساله ورود پیدا کنند؛ افزایش اجاره بها هزینه گزافی را امسال ایجاد می‌کند از این‌رو دولت باید مراقب افزایش اجاره بها باشند.

نابسامانی در حوزه خودرو بیداد می‌کند

امام جمعه تبریز گفت: در حوزه خودرو شاهد یک نابسامانی افزایش قیمت هستیم که باید جلوی دور تند افزایش قیمت خودرو را گرفت و این مطالبه عمومی مردم آذربایجان از دولت و مجلس و دستگاه نظارتی است.

وی یادآور شد: در هفته گذشته فرماندهان نیروهای مسلح با فرمانده کل قوا دیدار داشتند؛ ایشان ابراز خرسندی از حرکت و مستمر دیروز مبنی بر رونمایی دوباره ارتش از ۲۰۰ فروند پهپاد کردند.

کارهای بی‌اثر یکی از رهبران به اصطلاح برانداز و سفر به سرزمین‌های اشتغالی

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به سفر یکی از رهبران به اصطلاح برانداز هفته گذشته به سرزمین‌های اشغالی گفت: در شرایطی چند روز بعد از راهپیمایی گسترده مردم ایران و ملت‌های خاورمیانه در روز قدس که ماهیت ضد صهیونیستی می‌گذرد که این آقا به سرزمین‌های اشغالی سفر می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به دشمنی رژیم صهیونیستی با ملت ایران و نقش آن در ترور دانشمندان هسته‌ای و کارهایی با نشانه مخالفت و ضدیت با منافع ملی و عمومی کشور ایران، چنین کارهایی رنگی نخواهد داشت و بی‌اثر برای ماست.

اقدامات اخیر دولت برای احیای دریاچه ارومیه قابل تقدیر اما کافی نیست

خطیب نماز جمعه تبریز در خصوص وضع خوب دریاچه ارومیه گفت: در هفته‌های اخیر شاهد افزایش حجم ورودی آب به دریاچه ارومیه بودیم که یک بخش به خاطر بارندگی و بخش دیگر تاسیس سامانه انتقال آب کانی سیب به دریاچه می‌باشد.

وی ادامه داد: برنامه احیای دریاچه ارومیه باید منظم انجام گیرد که البته اقدامات اخیر دولت قابل تقدیر و‌ تشکر است اما کافی نیست چراکه ما همچنان منتظریم دولت و متولیان امر با قدرت این برنامه‌های دریاچه را ادامه دهند زیرا دریاچه ارومیه برای دو استان بسیار مهم است و بنده نیز از تریبون های مختلف به این مساله پرداختیم.

دفع زباله به صورت غیربهداشتی مشکلات جبران‌ناپذیری وارد کرده است

آل‌هاشم با بیان اینکه دوم اردیبهشت روز زمین پاک نامگذاری شده است؛ گفت: این هفته به سازمان پسماند شهرداری تبریز رفتم تولید زباله به یکی از مشکلات کره زمین تبدیل شده است چراکه دفع زباله به صورت غیربهداشتی مشکلات جبران‌ناپذیری وارد کرده است.

وی ادامه داد: در استفاده از کاغذ صرفه‌جویی کنید؛ بسیاری از درختان برای تولید کاغذ قطع می‌شود.

ضرورت صرفه‌جویی در مصرف آب

امام جمعه تبریز با تاکید بر مراعات مصرف آب گفت: اسراف بیش از حد آب موجب فرسایش زمین می‌شود؛ پاک نگه داشتن محیط زیست اهمیت فراوان دارد

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: در روایت آمده است، اگر بندگان خدا در برابر کم بودن روزی کمی صبر کنند و دست درازی به حرام نکنند و اگر روزی زیاد شد، شکر خدا را بر جای بیاورد، روزی‌شان زیاد خواهد شد.

عوامل افزایش روزی

نماینده ولی‌فقیه با اشاره بر عواملی که برای افزایش روزی اشاره شده است و موجب رشد عاطفی مردم در جامعه و خانواده می‌شود، گفت: گشاده‌رویی، آسان‌گیری امور، امانتداری از ویژگی‌های افزایش روزی است.

سپاه برخاسته از مردم و در کنار مردم است

خطیب نماز جمعه تبریز در اعلام مناسبت‌های هفته به روز تاسیس سپاه پاسدار، شهدای ورزشکار، سالگرد مرحوم حضرت‌ آیت‌الله ملکوتی اشاره کرد.

امام جمعه تبریز به روز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: دوم اردیبهشت روز تاسیس سپاه پاسداران است؛ این نهاد به عنوان شجره طیبه از اولین اقدامات مبارک و دستاوردهای بسیار ارزشمند نظام اسلامی است؛ بدون شک این نهاد مردمی نماد و جلوه رشید انقلاب بوده است؛ سپاه علاوه بر نقش موثر در ایجاد امنیت پایدار همواره یک نیروی قدرتمند در عرصه‌های خدمت‌رسانی بوده است.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند بنده آینده سپاه را یک‌ آینده بسیار مبارکی می‌بینم؛ این نهاد برخاسته از انقلاب که از برکات امام خمینی(ره) است.

آل‌هاشم با بیان اینکه طبق نظر مقام معظم رهبری برای حفظ وحدت در شهرها فقط یک نماز عید فطر برگزار شود؛ گفت: امید است با وحدت و به نحو با شکوه همه نمازگزاران شرکت کنند.

امام جمعه تبریز به سالروز تاسیس قرارگاه مرکزی و مهندسی فرهنگی کشور قرار دارد و کارهای بزرگی انجام گرفته است ما قانع نیستیم.

آل‌هاشم افزود: بعد از نماز عید فطر، خانواده‌های شهدا در مساجد شهدا جلوس دارند.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار