کد خبر: 1151558
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۶
تازه‌ترین نظرسنجی‌ها در ترکیه از برتری «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور کنونی این کشور و حزب او حکایت دارد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، تازه‌ترین نظرسنجی‌ها از برتری «رجب دطیب اردوغان» رئیس جمهور کنونی ترکیه در رقابت با دیگر نامزد‌ها حکایت دارد.

به نوشته روزنامه «دیلی صباح» آخرین نظرسنجی موسسه «آردا» با مشارکت ۱۰۱۳۶ نفر انجام شد. بر اساس این نظرسنجی، اردوغان ۵۰.۸ درصد آرا را به دست خواهد آورد، در حالی که «کمال قلیچداراوغلو» نامزد اصلی جناح مخالف، ممکن است ۴۳.۱ درصد آرا را به دست آورد.

در همین حال، حزب «عدالت و توسعه» به ریاست اردوغان ۴۰.۴ درصد از آرا را در این نظرسنجی به دست آورد، در حالی که حزب «جمهوری خواه خلق» کمال قلیچداراوغلو ۲۵.۵ درصد آرا را به دست آورد. حزب «دموکراتیک خلق‌ها» در این نظرسنجی با ۱۰.۳ درصد آرا در رتبه سوم قرار دارد.

نظرسنجی دیگری که توسط موسسه «متروپل» انجام شد نشان داد که ممکن است پس از بیش از دو دهه قدرت، همچنان حزب عدالت و توسعه در انتخابات ۱۴ مه به قدرت برسد. بر اساس نظرسنجی متروپل، حزب عدالت و توسعه ۳۵ درصد از آرا را به دست خواهد آورد.

این گزارش حاکیست، «کمال قلیچدار اوغلو» رئیس حزب «جمهوری‌خواه خلق»، «علی باباجان» رئیس حزب «دموکراسی و پیشرفت»، «احمد داوود اوغلو» رئیس حزب «آینده»، «گولتکین اویصال» رئیس حزب «حزب دموکراسی» و «تمل کارامولا اوغلو» رئیس حزب «سعادت»، پنج حزبی هستند که کمال قلیچدار اوغلو را به عنوان تنها نامزد خود معرفی کرده‌اند. در این میان حزب دموکراتیک خلق (کردها) نیز به طور ضمنی حمایت خود را از «قلیچدار اوغلو» اعلام کرده‌اند که عجائب سیاست به شمار می‌رود.

گفتنی است که جدایی «مرال آکشنر» رئیس حزب «خوب» از این ائتلاف در ۲۰ اسفند سال گذشته خبر خوبی برای اردوغان و ضربه شدیدی به ائتلاف بود.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار