کد خبر: 1151166
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰
امام جمعه اردبیل:
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: امروز ریشه بسیاری از ناهنجاری‌ها و نابسامانی‌ها در جامعه به دلیل دور شدن از کلام الهی است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، آیت‌الله سید حسن عاملی در آئین طرح قرآنی «سمیر، جمعه‌های قرآنی» در مسجد موسی‌بن جعفر (ع) محله بهارآباد اردبیل، اظهار کرد: امروز ریشه بسیاری از ناهنجاری‌ها و نابسامانی‌ها در جامعه به دلیل دور شدن از کلام الهی است و شایسته است با رجوع به عقبه ارزشمند کلام نافذ الهی بتوان از مهلکه فساد و تباهی نجات پیدا کرده و رو به سوی سعادت گذاشت.

وی تصریح کرد: ماه مبارک رمضان فرصتی بی‌بدیل برای انس و خلوت بیشتر با قرآن و یادگیری مفاهیم و پیام‌های نجات‌بخش این کلام الهی است تا جامعه بشری در مسیر سعادت گام بردارد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل اقدام خوب مجموعه‌های فرهنگی و قرآنی استان را در راه‌اندازی طرح «سمیر» یادآور شد و گفت: حضور جوانان و نوجوانان در این محافل و بیان مفاهیم قرآن به شکل آموزنده برای این نسل آینده‌ساز حرکت ارزشمندی است که با محوریت محلات مختلف و در قالب جمعه‌های قرآنی در حال انجام است.

آیت‌الله عاملی افزود: بشر امروز با خسته شدن از لذات مقطعی و زودگذر دنیوی، تشنه معارف قرآن و اهل بیت است و شایسته است با محوریت مساجد و مکان‌های مذهبی این محافل زمینه رفع تشنگی انسان خودساخته را در مسیر عبودیت الهی فراهم آورد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: والدین کودکان و نوجوانان باید در حساس‌ترین برهه مراقب سازندگی فرزندانشان باشند تا به دور از انحرافات و مسیری که دشمن برای آنها زمینه‌سازی کرده با حضور در چنین محافلی با قرآن و معارف اخلاقی، دینی و معرفتی این کلام الهی بیشتر انس گرفته و آشنا شوند.

امام جمعه اردبیل اضافه کرد: در سطح استان استقبال خوبی از این طرح انجام شده و در مساجد و محلات مختلف شاهد حضور گرم خانواده‌ها به ویژه والدین در کنار فرزندانشان در قالب این طرح هستیم که قطعاً تداوم آن در سال‌های آینده می‌تواند راهگشا و مؤثر در مسیر تربیت سالم نسل آینده باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر