کد خبر: 1149307
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲
معاون آب منطقه‌ای اردبیل:
معاون حفاظت منابع آب منطقه‌ای اردبیل گفت: حجم ذخایر آبی پشت سدهای اردبیل در روزهای اخیر ۶ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل،امیر فضایلی در جلسه بررسی آخرین وضعیت تأمین منابع آب در فصل بهار و تابستان در اردبیل اظهار کرد: با توجه به آورده کم منابع جاری به سدها ما با کاهش محسوس آب در پشت سدهای استان روبه‌رو هستیم و ذخایر سدها نیز به شدت کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: در حالی که حجم آب ذخیره‌سازی پشت سدها ۴۰۰ میلیون متر مکعب برآورد می‌شد این میزان با کاهش ۳۱ درصدی به کمتر از ۱۲۸ میلیون متر مکعب رسیده در حالی که هنوز در ابتدای سال و بهار قرار گرفتیم و به نظر می‌رسد ادامه این خشکسالی‌ها روند جمع‌آوری آب پشت سدها را تنزل بدهد.

معاون حفاظت منابع آب منطقه‌ای اردبیل گفت: در حالی که سال گذشته ۱۱۵ میلیون متر مکعب آب در مخازن سدها برای رهاسازی آماده بود این رقم امسال به کمتر از ۹۲ میلیون متر مکعب رسیده که نشان می‌دهد ما با اولویت تأمین آب شرب همچنان مشکلات و دغدغه‌های جدی داریم.

فضایلی از کشاورزان دشت اردبیل و سایر مناطق استان خواست تا از کشت بهاره و آبیاری‌های سنتی پرهیز کرده و اجازه دهند تا منابع آب با اولویت شرب تخصیص پیدا کند.

وی در مورد آخرین وضعیت سد یامچی و حجم آب ذخیره‌سازی شده در پشت این سد افزود: ۲۷.۴ دهم میلیون متر مکعب آب در پشت سد یامچی وجود دارد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصد کاهش ذخیره‌سازی را در این سد مهم و حیاتی شاهد هستیم.

معاون حفاظت منابع آب منطقه‌ای اردبیل خاطرنشان کرد: شرایط مطلوبی را در منابع آبی استان با توجه به تداوم خشکسالی‌ها شاهد نیستیم و ضروری است هموطنان از همین ابتدای سال نسبت به صرفه‌جویی در مصرف آب دقت و توجه بیشتری داشته باشند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر