کد خبر: 1147236
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳
صحن و سرای بارگاه منور رضوی با فضاآرایی ویژه از جمله نصب ۲۸ هزار متر ریسه رنگی و ۱۶ المان نوری، مهیای استقبال از نوروز ۱۴۰۲ شده است.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از  تسنیم، ‌در آستانه آغاز سال جدید و هم زمان با شروع ماه مبارک رمضان، خادمان بخش روشنایی حرم مطهر رضوی دست به دست هم دادند تا بر زیبایی این آستان ملکوتی بیفزایند و جلوه نمایی بیشتری در نظر ارادتمندان حضرت رضا(ع) که برای شرکت در مراسم تحویل سال و دیگر برنامه‌های نوروزی به حرم مطهر مشرف می‌شوند، ایجاد کنند. 

در این راستا، چراغانی بارگاه ملکوتی رضوی در صحن‌ها و ورودی‌های مختلف با 28 هزار متر ریسه جدید اجرا شده و شکوه و جلوه معنوی خاصی به بارگاه سراسر نور شمس الشموس(ع) بخشیده است.

المان‌های نوری در صحن و سرای حرم

همچنین 16 المان نوری بزرگ از آثار تولیدی بخش روشنایی حرم مطهر شامل 8 المان در صحن انقلاب اسلامی، 4 المان در صحن آزادی و 4 المان در صحن گوهرشاد نصب شده است. 4 المان نوری کوچک نیز در صحن جمهوری اسلامی به چشم می‌خورد. 

نصب دو لوستر در صحن گوهرشاد و نوسازی لوستر باب الهادی در صحن پیامبر اعظم(ص)، از دیگر اقدامات بخش روشنایی حرم مطهر رضوی به منظور زیباسازی این قطعه بهشتی در آستانه سال 1402 است. 

نصب کتیبه بزرگ در صحن انقلاب

خادمان آستان قدس رضوی به منظور گرامیداشت تحویل سال نو در آخرین روزهای ماه شعبان نیز یک کتیبه بزرگ مزین به عبارت‌های «اللهم عجل لولیک الفرج» و «تو را به حضرت زهرا بیا ز غیبت کبری/  دگر بس است جدایی خدا کند که بیایی» بر بالای ایوان طلای صحن انقلاب اسلامی نصب کرده‌اند. صحن‌ها و ورودی‌ها و میانه صحن پیامبر اعظم(ص) و کتیبه‌های عمودی و آبی‌رنگ «عید مبارک» نیز بر دیوارهای صحن‌های مختلف به چشم می‌خورد. 

به مناسبت این ایام، درها و دیواره‌ها در داخل رواق‌ها از جمله آینه‌کاری‌ها و کاشی‌کاری‌ها نیز توسط این خادمان در مدت حدود یک ماه اخیر تنظیف شده است. 

در حال حاضر در مجموع بیش از 800 خادمیار در شیفت‌های هشتگانه در بخش روشنایی حرم مطهر رضوی مشغول به خدمت هستند، چنان‌که روزانه 90 خادمیار در این آستان مقدس حضور دارند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار