کد خبر: 1142684
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۶
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی اردبیل:
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی اردبیل از اهدای ۳۰ هزار جلد کتاب از سوی موسسات آموزشی و فرهنگی، برخی نهادها و مردم به کتابخانه‌های عمومی این استان به منظور غنای منابع معتبر و ترویج فرهنگ مطالعه خبر داد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، پروانه رضاقلیزاده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این تعداد کتاب در سال جاری به کتابخانه‌های عمومی استان اهدا شده و این عمل خیرخواهانه در تقویت منابع کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی در جامعه تاثیرگذار است.

وی با اعلام اینکه بنیاد علوی به تازگی بیش از سه هزار و ۵۰۰ جلد کتاب مذهبی، کمک آموزشی، دفاع مقدس و داستان به نهاد کتابخانه‌های عمومی استان اهدا کرده است، افزود: این کتاب‌ها بعد از اقدامات کارشناسی در بین کتابخانه‌ها توزیع خواهد شد.

رضاقلیزاده تصریح کرد: امسال شهرستان اردبیل با جذب بیش از هفت هزار ۵۰۰ جلد، مشگین‌شهر با جذب سه هزار ۷۰۰ جلد، نمین با جذب ۲ هزار و ۹۰۰ جلد، شهرستان‌های خلخال و پارس‌آباد با جذب ۲ هزار ۹۰۰ جلد و شهرستان کوثر با ۲ هزار و ۲۰۰ جلد بیشترین کتاب‌های اهدایی مردم را جذب کرده‌اند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی اردبیل با اعلام اینکه برخی از فرهیختگان استان کتابخانه‌های شخصی خود را به این نهاد اهدا می‌کنند، خاطرنشان کرد: بر اساس تعالیم دینی، اهدای کتاب به عنوان باقیات الصالحات و عمل خیرخواهانه در پرونده اعمال خیران ثبت و اجر دینوی و اخروی خواهد داشت و اهالی فرهنگ دوست استان می‌توانند کتاب‌های خوانده شده خود را برای استفاده اقشار مختلف مردم، به کتابخانه‌های عمومی اهدا کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر