کد خبر: 1140208
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: توسعه شهرک‌های کشاورزی و مجتمع‌های گلخانه‌ای در تولید و اشتغال پایدار با بازنگری جدی جزو اولویت‌های اساسی بوده و در این زمینه با توجه به این که به دنبال تسریع در توسعه گلخانه‌ها هستیم بنابراین نباید از هیچ تلاشی در این زمینه دریغ شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین ازاردبیل، نادر تقی‌زاده در بازدید از گلخانه‌های اردبیل اظهار داشت: اشتغال یک هزار و 100 نفر در مجتمع‌های گلخانه‌ای استان اردبیل به عنوان یکی از اولویت‌های مهم و اساسی است و در این زمینه به دنبال اجرای سیاست‌های حمایتی از گلخانه‌داران هستیم.

وی با اشاره به اینکه بازنگری در این زمینه مبنای کار قرار گرفته است گفت: با توجه به اینکه قیمت تمام شده واگذاری و ساخت گلخانه‌ها بالاست بنابراین باید در این زمینه اقدامات اساسی انجام یابد تا بتوانیم با حل مشکلات مربوطه نسبت به حل مشکلات مربوط اقدام شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ادامه داد: مجموع اراضی مجتمع‌های گلخانه‌ای استان یک هزار و 704 هکتار است و 139 هکتار در مناطق مختلف استان به بهره‌برداری رسیده و 600 هکتار در چندین سال اخیر به سرمایه‌گذاران واگذار شده است.

تقی‌زاده خاطرنشان کرد: اشتغال‌زایی در گلخانه‌های استان با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی مورد توجه بوده و در این زمینه ارائه تسهیلات بانکی به سرمایه‌گذاران و افزایش قیمت سازه‌های گلخانه‌ای از مشکلات موجود در احداث گلخانه‌ها محسوب می‌شود که در این زمینه برای رفع مشکلات باید اقدامات لازم به عمل آید.

وی تصریح کرد: میزان واگذاری گلخانه به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در استان اردبیل بالای 400 هکتار اهلیت سنجی بوده و در حال حاضر 40 هکتار اراضی برای سرمایه‌گذاری به بخش خصوصی واگذار شده و مابقی نیز در حال واگذاری است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل خاطرنشان کرد: توسعه شهرک‌های کشاورزی و مجتمع‌های گلخانه‌ای در تولید و اشتغال پایدار با بازنگری جدی جزو اولویت‌های اساسی بوده و در این زمینه با توجه به این که به دنبال تسریع در توسعه گلخانه‌ها هستیم بنابراین نباید از هیچ تلاشی در این زمینه دریغ شود.

تقی‌زاده بیان کرد: افزایش میزان اشتغال و توسعه اقتصاد با توجه ویژه به گلخانه‌های استان جزو اولویت‌های مهم و ضروری بوده و باید در این زمینه تمام سعی و تلاش خود را به‌کار گیریم تا بتوانیم با رفع مشکلات موجود نسبت به اجرای فرآیند تولید تا صادرات محصولات گلخانه‌ای برنامه‌ریزی کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر