کد خبر: 1140206
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل:
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: سد عمارت به عنوان بزرگترین سد خاکی استان اردبیل با پیشرفت بیش از ۹۷ درصد آماده آبگیری شد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین ازاردبیل، علی حیدری در بازدید از آخرین وضعیت اجرایی سد عمارت اظهار کرد: این سد با حجم مخزن ۱۸۲ میلیون مترمکعب بزرگترین سد استان اردبیل است و با بهره‌برداری از این سد امکان آبیاری حدود ۵ هزار هکتار از اراضی تراس دره رود تا ارس در محدوده شهرستان‌های انگوت و اصلاندوز و آب شرب منطقه به میزان ۶۵ میلیون مترمکعب فراهم شده و از خروج منابع آبی کشور از مرزها جلوگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه اقدامات تکمیلی سد عمارت در جبهه های مختلف با جدیت در حال انجام است، افزود: ارتفاع این سد از پی ۱۰۶ متر، طول تاج آن ۳۱۵ متر، عرض تاج آن ۱۲ متر و آب قابل تنظیم  آن ۱۱۸ میلیون متر مکعب است.

این مسئول یکی از مسائل مهم در تکمیل این سد را تملک اراضی باقی مانده واقع در مخزن سد، همچنین جابجایی روستاهای واقع در داخل مخزن سد و اجرای زیر ساخت ها برای این روستاها عنوان کرد و گفت: برای آبگیری کامل سد، به میزان ۴۲۴ هکتار اراضی و مستحدثات تملک خواهد شد که در حال حاضر مقدار ۷۰ درصد آن خریداری و تملک شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل پیشرفت فیزیکی این طرح را ۹۷.۳ درصد عنوان کرد و افزود: برای تکمیل عملیات اجرایی این سد از اول سال ۱۴۰۱ مبلغ ۸۷ میلیارد تومان هزینه شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر