کد خبر: 1137367
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۰
معاون نخست‌وزیر روسیه گفت، اقدام اتحادیه اروپا برای افزودن آنچه «معافیت» از سقف قیمت برای محصولات نفتی می‌خواند، نشان می‌دهد که نفت روسیه همچنان تقاضا دارد.

الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر روسیه امروز گفت، اقدام اتحادیه اروپا برای افزودن آنچه «معافیت» از سقف قیمت برای محصولات نفتی می‌خواند، نشان می‌دهد که نفت روسیه همچنان تقاضا دارد.

وی افزود، ما روز گذشته یک تغییر دیگر در قوانین اتحادیه اروپا دیدیم و آن معافیت بود.

وی افزود: «این (اقدام) بار دیگر تاکید کرد که محصولات نفتی ما در اروپا تقاضا دارد. یک بار دیگر سیاستمداران اروپایی نشان دادند که اقدامات آنها با هر منطقی مخالف است و (بعد) چنین تصمیماتی می گیرند و فکر می کنند چگونه از این وضعیت خارج شوند.»

اتحادیه اروپا هفته گذشته اعلام کرد به منظور محدود کردن درآمدهای نفتی مسکو، برای فرآورده‌های نفتی و نفت روسیه، سقف قیمتی تعیین کرده است اما پس از آن معافیت‌هایی برای آن تعیین کرد.

​ در دستورالعملی که بر روی وب‌سایت کمیسیون اروپا قرار گرفته آمده است، چنانچه یک محصول نفت روسیه در یک کشور ثالث با محصولی از کشوری دیگر مخلوط شود دیگر نفت از مبدا روسیه قلمداد نخواهد شد و سقف قیمتی مشمول آن نمی‌شود. 

به نوشته راشاتودی، این معافیت به کشورهای اتحادیه اروپا اجازه خواهد داد محصولات نفت روسیه از جمله گازوئیل را از کشورهای ثالث خریداری کنند، زیرا مسکو هر گونه فروش ذیل طرح سقف قیمتی را ممنوع کرده است. 

سقف قیمتی که اتحادیه اروپا تعیین کرده است، بر این اساس است که هر بشکه گازوئیل، سوخت هواپیما و دیزل از روسیه حداکثر ۱۰۰ دلار و سایر محصولات نفتی این کشور حداکثر ۴۵ دلار خریداری شوند. 

این سقف‌های قیمتی، در کنار ممنوعیت واردات محصولات نفت روسیه بخشی از توافق گسترده‌تر در میان کشورهای گروه ۷ هستند. این توافق بعد از سقف قیمتی ۶۰ دلاری برای نفت خام روسیه که روز ۵ دسامبر اجرایی شد صورت گرفت.

 

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار