کد خبر: 1137314
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۷
منابع رسانه‌ای به کندی دولت ترکیه در رسیدگی سریع به بازماندگان زلزله، قطعی آب و نبودن امکانات اولیه در هوای سرد این روزهای ترکیه اشاره کردند.
 

منابع رسانه‌ای در گزارش‌هایی از مناطق زلزله زده در جنوب ترکیه به کندی دولت این کشور در رسیدگی سریع به بازماندگان ، قطعی آب و نبودن امکانات اولیه در هوای سرد این روزهای ترکیه اشاره کردند.

«خبرگزاری بلغارستان» روز چهارشنبه در گزارشی از مناطق زلزله زده در ترکیه نوشت، ده‌ها هزار نفر یک شب دیگر را در شهر «نورداغی»، دراستان «غازی عینتاب»  در جنوب ترکیه، در فضای باز سپری خواهند کرد. این شهر با ۴۰۰۰۰ نفر جمعیت تنها ۲۰ کیلومتر با شهر «پازارجیک»، مرکز زمین لرزه های ویرانگر روز دوشنبه با بزرگی ۷.۷ ریشتر فاصله دارد.

بر اساس این گزارش، ساکنان محلی همراه با فرزندان خردسال و همچنین افراد مسن، شب سرد ماه فوریه را در خودروهای خود، در چادرها یا در فضای باز و تنها با یک پتو می‌گذرانند. این در حالی است که مدیریت حوادث و فوریت‌های اضطراری ترکیه اردوگاه‌هایی را برای آن‌ها ترتیب داده است.

مردم در بسیاری از نقاط ویران شده شهر برای گرم شدن آتش روشن کرده‌اند. مقامات محلی در تلاش برای تامین هیزم برای فقرا هستند، اما بسیاری از آنها لاستیک خودروها می‌سوزانند و آب قطع شده است.

این منبع خبری نوشت،  وضعیت نورداغی به شدت وخیم است. بیشتر ساختمان‌های شهر در اثر زلزله فروریخته و آنهایی که هنوز پابرجا هستند دارای ترک‌های بزرگی هستند. تیم‌های امداد و نجات در تمام روز چهارشنبه به جستجوی بازماندگان ادامه دادند، اما تنها اجساد بسیاری از کشته شدگان پیدا شده است. خودروهای امدادی متعددی در تمام طول شبانه روز در سطح شهر تردد می کنند و با فرا رسیدن شب و دمای زیر صفر، امیدها برای یافتن بازماندگان بیشتر از قبل  کاهش می‌یابد.

«خبرگزاری فرانسه» نیز در مطلبی در این باره نوشت، ساکنان  مناطق زلزله زده دولت را به دلیل آنچه که به‌عنوان «واکنش کند» به بزرگ‌ترین فاجعه دهه‌های اخیر ترکیه می‌دانند، به باد انتقاد می‌گیرند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از خبرنگاران خود گزارش کرد که در مناطق زلزله زده گروه‌هایی از بازماندگان، بدون اینکه هیچ غذا، کمک‌های پزشکی یا سایر حمایت‌ها را از جانب دولت ترکیه دریافت کرده باشند، مشاهده شدند.

مرد ۴۰ ساله‌ای به خبرگزاری گفت: «دیروز می‌توانستیم صدای بسیاری را در خرابه‌ها بشنویم که برای کمک گریه می‌کنند، اما امروز صبح سکوت است، آنها باید به دلیل سرما مرده باشند.»

یک مرد مسن ۶۰ ساله ترکیه‌ای با متهم کردن مقامات  گفت: «آن‌ها الان کجا هستند؟»

این در حالی است که «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه، تحت فشار در آستانه انتخابات سخت ماه مه وعده داده که ۵.۳ میلیارد دلار برای اقدامات مختلف حمایت از زلزله هزینه خواهد کرد. وی همچنین متعهد شد که بسیاری از اعضای نیروهای مسلح به زودی در تلاش‌های جستجو و نجات کمک خواهند کرد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار