کد خبر: 1137018
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲

رپورتاژ آگهی/ ساندویچ پانل نوعی سازه از پیش ساخته شده است که در سال‌های اخیر بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد به طوری که می‌توان گفت این سازه با هیچ یک از مصالح ساختمانی دیگر قابل مقایسه نیست چرا که مزیت‌های فوق‌العاده‌ای در اختیار قرار می‌دهد. سازه ساندویچ پانل یک سازه از قبل آمده است که به شکل سه لایه ساخته می‌شود. زمانی که در صنایع بخواهند ساختمان یا سازه‌ای را به سرعت و بدون اتلاف وقت بسازند به پنل های ساندویچی روی می‌آورند. این پانل‌ها بدون معطلی در جای مورد نظر نصب می‌شوند و از بسياري از دردسرها مي‌كاهند. 

ساندویچ پانل سقفی  چیست و چه کاربردی دارد؟

ساندویچ پانل انواع و اقسامی دارد که یکی از آن‌ها ساندویچ پانل سقفی است. ما در این مطلب قصد داریم درباره این نوع پانل صحبت کنیم. در این مقاله شما با مطالب زیر آشنا خواهید شد:

ساندویچ پانل چیست؟

ساندویچ پانل سقفی چیست؟

ورق ساندویچ پانل سقف

فوم ساندویچ پانل سقفی

ابعاد ساندویچ پانل سقفی

نصب ساندویچ پانل سقفی

نوع سقفی چه کاربردی دارد؟

ویژگی‌های نوع سقفی

فروش ساندویچ پانل سقفی

ساندویچ پانل سقفی

اگر به دنبال سقفی مقاوم برای سازه‌های خود هستید که در برابر خطرات بیرونی، از حشرات گرفته تا آتش‌سوزی، مقاوم باشد؛ ساندویچ پانل سقفی را دست کم نگیرید. امروزه با افزایش تقاضای ساخت سازه‌های مسکونی و صنعتی، مصالح در درجه اول اهمیت قرار گرفته‌اند و استفاده از انواع آنها که علاوه بر اقتصادی بودن، مزایای ویژه‌ای نیز به همراه داشته باشند؛ در اولویت است. 

ساندویچ پانل سقفی  چیست و چه کاربردی دارد؟

پانل سقفی که در دسته انواع ساندویچ پانل قرار می‌گیرد؛ در صفحات چند لایه تولید می‌شود و علاوه بر پوشش سقف‌های مختلف، در زمینه‌های بسیاری نیز کاربرد دارد. 

پانل سقفی چیست؟

ساندویچ پانل سقفی که از چندین صفحه لایه تشکیل شده است؛ در دو طرفین خود، دو ورق فلزی دارد که در میان آنها، فوم‌هایی با جنس‌های متفاوت تزریق می‌شود. در دتایل سقف ساندویچ پانل این ساختار به وضوح مشخص است.  البته با توجه به کاربردی که پانل سقف ارائه می‌دهد؛ جنس این لایه‌ها با یکدیگر تفاوت دارد. به عنوان مثال فومی که در وسط پانل سقف مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ به عنوان عایق حرارتی عمل می‌کند و مسلماً هر چه نوع آن بهتر باشد؛ از عایق‌بندی بیشتری بهره‌مند خواهد بود.

کاربرد پانل سقفی

با اینکه از نام ساندویچ پنل سقفی به نظر می‌رسد که این نوع از مصالح تنها برای زدن سقف ساختمان‌ها و سازه‌ها به کار می‌روند؛ اما این‌طور نیست و امروزه شاهد استفاده گسترده‌ای از پانل ساندویچی سقفی در بخش‌های مختلف صنعتی هستیم. شما می‌توانید به راحتی با استفاده از انواع ساندویچ پانل سقفی همچون پانل سقفی 3d، به ساخت سازه‌هایی با دیوارهای پیش‌ساخته محکم مشغول شوید. در ادامه به کاربردهای مختلف ساندویچ پانل سقف پرداخته شده است. 

پوشش سقف سوله‌ها و سازه‌های صنعتی 

ساختمان‌های پیش‌ساز و کانکس‌های پیش‌ساخته 

سالن‌های دامداری و مرغداری

ساختمان‌های ویلایی

جایگاه هواپیما 

پوشش سقف کانتینرهای حمل‌ونقل 

انواع سردخانه‌های متحرک و ثابت 

پوشش سقف انبارها و سیلوی

پانل سقف کاذب 

انواع ساندویچ پانل سقفی 

از آنجایی که بیشتر پانل ساندویچی سقفی برای پوشش سقف‌ سازه‌ها به کار می‌رود؛ بایستی در برابر بارش‌هایی از قبیل برف و باران، مقاومت بالایی داشته باشد. ازاین‌رو در برخی از انواع آن، برآمدگی‌هایی ذوزنقه‌ای شکل وجود دارد که مقاومت سقف پانل ساندویچی را افزایش می‌دهند. این برآمدگی‌ها، گام نام دارند و پانل‌های سقفی را به دسته‌های مختلفی تقسیم‌بندی می‌کنند. از جمله انواع ساندویچ پانل سقفی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 

پانل سقفی صاف 

پانل سقفی PVC

سقف ساندویچ پنل پیچ مخفی بدون شیار 

سقف پانل پیچ مخفی شیار درشت/ ریز

ساندویچ پانل سقفی 3 گام، 5 گام و 7 گام 

ساندویچ پانل سقفی طرح سفال

سقف تری دی پانل

برای خرید ساندویچ پانل سقفی مناسب، می‌توانید با شماره‌های مربوطه موجود در سایت با کارشناسان ما در ارتباط باشید و از راهنمایی‌های آنها بهره‌مند شوید. 

مزایای پانل سقفی

ویژگی‌های فنی و ساختاری ساندویچ پانل سقفی سبب کارآمدتر شدن این نوع مصالح شده است. مزایای انواع سقف پانل به شرح زیر هستند. 

عایق حرارتی مناسب در برابر سرما و گرما 

عایق رطوبتی 

مقاومت بالا در برابر حشرات، رشد قارچ و علف هرز

سهولت در زمان نصب و اجرا 

داشتن قابلیت شستشو 

مقاوم بودن در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی 

استحکام بالا 

وزن کم 

مقاومت بالا در برابر باد، رانش زمین، زلزله و مواد شیمیایی 

قیمت مناسب و اقتصادی بودن

مناسب تمامی اقلیم‌های مختلف 

ابعاد ساندویچ پانل سقفی

انواع ساندویچ پانل سقفی، با توجه به کاربری که دارند؛ از ابعاد متفاوتی برخوردار هستند. طول و عرض سقف پانل ساندویچی با توجه به خواسته شما اندازه‌گیری می‌شود و ضخامت آن، با توجه به کاربردی که ارائه می‌دهد؛ تعیین می‌گردد. 

طول 

2 الی 12 متر 

عرض 

08/1 متر ( 7 سانتی‌متر اورلپ)

ضخامت 

4 سانتی‌متر الی 10 سانتی‌متر 

 

به طور کلی ضخامت معمولاً ساندویچ پانل سقفی بین 2 الی 25 سانتی‌متر برآورد می‌شود؛ اما شما می‌توانید با انتخاب فومی که مدنظر دارید در ضخامت‌های مختلف، پانل سقفی مورد نظر خود را سفارش دهید. 

ورق ساندویچ پانل سقفی

ورق‌هایی که به عنوان لایه در ساندویچ پانل سقفی استفاده می‌شوند، باید در عین محکم بودن، از مقاومت بالایی در برابر رطوبت و خوردگی برخوردار باشند. به همین علت جنس اولیه آنها از فولاد است و با دیگر مواد ترکیب می‌شود تا ویژگی‌های بیشتری داشته باشد. به طور مثال ترکیب روی با آلومینیوم باعث شده است تا ورق مقاومت بیشتری در برابر خوردگی از خود نشان دهد. 

معمولاً جنس ورق انواع پانل سقف از آلوزینک و گالوانیزه است که به صورت یک‌ رو یا دو رو در آن استفاده می‌شوند. ورق آلوزینک شامل آلیاژهایی از آلومینیوم، روی و سیلیکون است و بیشتر در صنایع پتروشیمی و دارویی کاربرد دارد. از ورق گالوانیزه نیز در ساخت انواع پنل‌ها استفاده می‌شود.  البته شما می‌توانید با در نظر گرفتن شرایط سازه خود و راهنمایی کارشناسان مربوطه، بهترین ورق‌ها را تهیه کنید و سازه‌ای مستحکم داشته باشید. 

لایه عایق ساندویچ پانل سقفی

منظور از لایه عایق ساندویچ پانل سقفی، همان فوم یا لایه میانی آن است که می‌تواند نقش اصلی در آببند بودن ساختمان را ایفا کند. معمولاً این لایه عایق، از جنس پلی یورتان یا پلی استایرن است.

 اگر به دنبال سقف پانل ساندویچی هستید که از آن در ساخت کانکس، سوله‌های صنعتی، اتاق‌های ایزوله یا حتی آزمایشگاه استفاده کنید؛ پلی اورتان سقفی از بهترین گزینه‌ها برای شما به شمار می‌آید. چرا که فوم پلی اورتان مقاومت بالایی در برابر آتش‌سوزی و حریق دارد و حتی به عنوان ساندویچ پانل کند سوز نیز شناخته می‌شود. 

ساندویچ پانل ضد حریق نیز از کاربردی‌ترین انواع ساندویچ پانل سقفی به شمار می‌رود که با داشتن لایه میانی از جنس عایق پشم سنگ، مقاومت مناسبی در برابر سرما و گرما دارد. 

البته اگر می‌خواهید سازه‌ای تمام و کمال داشته باشید؛ با توجه به آب‌وهوای منطقه، می‌توانید بهترین ساندویچ پنل سقفی را با باکیفیت‌ترین عایق‌ها تهیه کنید. 

عوامل مؤثر بر کیفیت ساندویچ پانل سقفی

برای داشتن سقفی محکم و مقاوم، باید به دنبال ساختاری مناسب و موادی باکیفیت بود. به عنوان مثال سقف تری دی پنل سه بعدی از موادی ساخته شده است که تا به امروز، امکان بازیافت آنها وجود ندارد؛ اما با این حال به راحتی در مکان‌های صعب‌العبور نصب می‌شوند و با داشتن وزن کم، از ایمنی بالایی برخوردار هستند. 

نوع ساندویچ پانل سقفی، اینکه صاف یا شیاردار باشد یا در دسته پانل گچی سقف و پانل پی وی سی سقف قرار بگیرد؛ بر کیفیت پانل سقفی موثر است و انتخاب نوع درست آن، می‌تواند ماندگاری سازه را تا حد زیادی بالا ببرد. 

نوع ورقی که در ساندویچ پنل سقفی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ نه تنها کیفیت مصالح را تضمین می‌کند، بلکه قیمت آن را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد. به عنوان مثال ورق‌های گالوانیزه موجود در بازار با مواد مختلفی ساخته می‌شوند و بسیاری از آنها ممکن است کیفیت مطلوب را نداشته باشند. 

فوم عایق میانی پنل سقفی که در جنس‌های مختلف یافت می‌شود به عنوان عایق‌بندی پنل مورد استفاده قرار می‌گیرد و معمولاً مقاومت بالایی در برابر پوسیدگی و ضربه از خود نشان می‌دهد. همچنین نحوه تزریق این فوم به میان ورق‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و عایق‌گذاری مصالح را افزایش می‌دهد. 

اجرای ساندویچ پانل سقفی

برای نصب و اجرای سقف ساندویچ پانل باید به ساختاری که بر روی سقف اجرا شده است و همچنین فاصله‌های بین تکیه‌گاه‌ها توجه شود تا بتوانید بر اساس آنها، زیرسازی پنل‌های سقفی را انجام دهید. سپس ساندویچ پانل سقفی را به طور مناسب بر روی پرلین‌های موجود قرار داده و از نفوذ آب جلوگیری کنید. 

قیمت ساندویچ پانل سقفی

قیمت ساندویچ پانل سقفی با توجه به معیارهای مختلفی تعیین می‌شود. اینکه پانل سقفی پی وی سی داشته باشید یا پانل سقفی طرح‌دار؛ هزینه‌ای متفاوت برای شما خواهد داشت. همچنین با توجه به نوعی که در نظر دارید؛ قیمت هر متر مربع ساندویچ پانل متغیر خواهد بود. ازاین‌رو برای اطلاع از قیمت ساندویچ پانل می‌توانید با شماره‌های مربوطه تماس بگیرید و حتی از نحوه محاسبه قیمت پنل‌ها باخبر شوید. 

ساندویچ پانل سقفی  چیست و چه کاربردی دارد؟

خرید ساندویچ پانل

برای اینکه بتوانید ساندویچ پانل سقفی مناسب و باکیفیتی را خریداری کنید؛ علاوه بر ویژگی‌های مؤثر در کیفیت آن، از برند و شرکت تولیدکننده آن نیز غافل نشوید. آریا بارون توانسته است در طول سال‌های فعالیت خود، با تهیه مرغوب‌ترین مواد، باکیفیت‌ترین ساندویچ پانل‌های سقفی را تولید کند و با ارائه آن، نقش مهمی در ایجاد سازه‌هایی محکم، مقاوم و بادوام داشته باشد. 

این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار