کد خبر: 1136823
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۸
وزیر دفاع روسیه روز سه‌شنبه گفت که آمریکا و همپیمانانش تلاش دارند تا آنجایی که امکان دارد جنگ در اوکراین را طولانی کنند.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه روز سه‌شنبه گفت که نیرو‌های روسیه (طی روز‌های اخیر) اقدام به آزادسازی شهر‌های سولیدار، کلیشیوکا، بودگورنو، کراسنوبولی، بلاگوداتنوی، لوبکوف، نیکولایفکا در محور‌های دونتسک و زاپوروژیا کرده است.

وی در دامه سخنانش گفت که آمریکا و همپیمانانش در تلاش هستند تا آنجایی که امکان دارد جنگ در اکراین را طولانی کنند.

وزیر دفاع روسیه هشدار داد: «ناتو با ارسال سلاح به اوکراین و درخواست از کی‌یف برای تصرف سرزمین‌های روسیه، خود را وارد نبرد کرده و ممکن است درگیری‌ها به سطح غیرقابل پیش‌بینی منجر شود».

شویگو اضافه کرد: «نیرو‌های روسیه اقدام به نابودی تمام تسلیحات و تجهیزاتی می‌کنند که به اوکراین ارسال شده است چه این تسلیحات در میدان نبرد باشند چه در مسیر خود برای ارسال به عرصه جنگ».

وی افزود: «اوکراین می‌داند شکست دادن روسیه با ابزار‌های نظامی محال بوده به همین دلیل به تاکتیک‌های هراساندن و هدف قرار دادن غیرنظامیان روی آورده است».

وزیر دفاع روسیه گفت: «اوکراین تنها طی ماه ژانویه ۶۵۰۰ نظامی، ۲۶ جنگنده، هفت بالگرد، ۲۰۸ پهپاد و ۳۴۱ تانک و خودروی زرهی از دست داده است».

در آستانه سالگرد آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در تاریخ ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه)، یکی از فرماندهان اوکراینی از تقویت قوای ارتش روسیه در شرق اوکراین خبر داد.

رسانه‌های اوکراینی به نقل از یکی از فرمانداران اوکراینی گزارش کردند، روسیه در آستانه یک حمله جدید که احتمالاً هفته آینده آغاز می‌شود، در حال اعزام نیرو‌های کمکی به شرق اوکراین است.

بر اساس این گزارش، اوکراین که از کمک‌های نظامی غرب ناامید است، پیش‌بینی می‌کند که مسکو در نزدیکی تاریخ ۲۴ فوریه، به دلایل «نمادین» حمله بزرگی را به اوکراین صورت دهد.

«سرهی گایدایی» فرماندار منطقه «لوهانسک» واقع در شرق اوکراین تصریح کرد: «ما شاهد استقرار بیشتر و بیشتر نیرو‌های ذخیره (روسیه) در سمت خود هستیم. شاهدیم که تجهیزات بیشتری وارد (شرق اوکراین) می‌شوند».

وی ادامه دادک «آن‌ها مهماتی را وارد می‌کنند که با کارآیی متفاوت از قبل مورد استفاده قرار می‌گیرد-دیگر گلوله‌باران توپخانه‌ای نیست. آن‌ها به آرامی در حال ذخیره هستند و برای یک حمله تمام عیار آماده می‌شوند».

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار