کد خبر: 1136722
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰
استاندار اردبیل:
استاندار اردبیل گفت: برای تقویت زیرساخت‌های استان اردبیل به‌عنوان زیربنای پیشرفت، اقدامات خوبی در یک‌سال گذشته در زمینه جاده‌ها، فرودگاه، راه‌آهن، برق و گاز انجام و یا آغاز شده تا نیاز استان را برای چند دهه آینده تأمین کند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، سیدحامد عاملی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای تقویت زیرساخت‌های استان اردبیل به‌عنوان زیربنای پیشرفت، اقدامات خوبی در یک‌سال گذشته در زمینه جاده‌ها، فرودگاه، راه‌آهن، برق و گاز انجام و یا آغاز شده تا نیاز استان را برای چند دهه آینده تأمین کند، از جمله موضوع راه‌ها که اعتبارات مناسبی تزریق شده و بزرگراه شمال - جنوب استان در حال اجرا است.

وی بیان کرد: در خصوص پروژه راه‌آهن پس از سفر ریاست جمهوری به استان اردبیل و اختصاص منابعی از این محل، پروژه بدون توقف و به‌صورت جدی در حال اجرا است و تلاش می‌شود قطعات مهم و بحرانی این پروژه تا آخر ۳ ماهه اول سال آتی اجرا شده و به شرکت راه‌آهن برای ادامه مراحل و ورود به مرحله بهره‌برداری تحویل داده شود.

عاملی ادامه داد: در حوزه برق نیز ۵ پست ۶۳ کیلوولت در سراسر استان اردبیل فعال است و در دهه فجر سال جاری نیز یک پست ۲۳۰ در مشکین‌شهر افتتاح می‌شود و در خصوص گاز هم مجوز اجرای خط دوم انتقال گاز به استان اردبیل اخذ و اجرای خط انتقال دوم از اردبیل به شمال استان هم آغاز شده است.

استاندار اردبیل تصریح کرد: عملیات اجرایی آب‌رسانی به ۴۵۴ روستای استان اردبیل آغاز شده که آب‌رسانی به ۹۰ روستا در دهه مبارک فجر امسال تکمیل می‌شود.

وی به اقدامات انجام‌یافته در استان اشاره کرد و گفت: نزدیک به ۴۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در یک‌سال اخیر به پروژه‌های استان تزریق شد و ۱۰ هزار میلیارد ریال هم از محل تهاتر نفتی به استان تخصیص یافته است و در مجموع استان اردبیل طی این مدت موفق به جذب حدود۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار شده و این در حالی است که در ۴ سال پیش از آن، کل اعتبار جذب‌شده به استان از منابع مختلف ۳۰ هزار میلیارد ریال بوده است.

عاملی افزود: طی یک‌سال گذشته، برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری برای پیشرفت استان اردبیل در بخش‌های مختلف زیرساختی و اقتصادی مورد توجه جدی قرار گرفته است تا بتوان شاخص‌های مختلف استان را که نسبت به متوسط کشوری در وضعیت نامناسبی قرار دارد، ارتقا داد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر