کد خبر: 1136582
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۶
سفارت تشکیلات خودگردان فلسطین در سوریه از جان باختن ۸ فلسطینی در اردوگاه های آوارگان در این کشور در جریان زلزله ویرانگر امروز خبر داد.

به گزارش فلسطین الیوم، «سمیر الرفاعی» سفیر تشکیلات خودگردان فلسطین در دمشق از جان باختن ۸ فلسطینی در جریان زلزله شدید بامداد امروز سوریه در اردوگاه‌های «الرمل» در لاذقیه و اردوگاه‌های «النیرب» و «حندرات» در حلب خبر داد.

وی افزود: بر اساس اطلاعات دریافتی، دو ساختمان در اردوگاه‌های الرمل در لاذقیه و النیرب در حلب فروریخته است که بر اثر آن تا کنون ۸ شهروند فلسطینی از جمله سه کودک جان باخته‌اند.

این مقام فلسطینی ادامه داد: تاکنون ۸ نفر نیز زنده از زیر آوار خارج شده‌اند و عملیات جست و جو و نجات ادامه دارد.

سفارت فلسطین در دمشق تاکید کرد که این سفارتخانه از نزدیک تحولات مربوط به زلزله سوریه را دنبال می‌کند و تیم‌های امدادرسانی را به اردوگاه‌های آسیب دیده اعزام کرده است.

گفتنی است در جریان این زمین لرزه ۷.۸ ریشتری ساعت ۰۴:۱۷ بامداد دوشنبه خسارت‌های زیادی به ساختمان‌ها در مناطق گسترده‌ای از سوریه و ترکیه وارد شد و تیم‌های نجات و جستجو در حال آوار برداری و نجات کسانی هستند که در زیر آوارها گرفتار شده‌اند.

بر اساس اعلام منابع رسمی ترکیه تا کنون بیش از ۱۶۰۰ نفر در زلزله جنوب این کشور جان خود را از دست داده‌اند و هزاران نفر دیگر زخمی شده‌اند.

همچنین، وزارت بهداشت سوریه اعلام کرد که تعداد تلفات زمین لرزه به ۵۳۸ فوتی و بیش از ۱۳۰۰ مصدوم افزایش یافته است که بیشتر آنها در لاذقیه، حلب، حماه و طرطوس بوده‌اند.

این حادثه مرگبار واکنش‌های گسترده‌ای را به همراه داشته و رهبران کشورهای مختلف با ملت‌های سوریه و ترکیه ابراز همدردی کرده‌اند.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار