کد خبر: 1136024
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۹
آمریکا به ترکیه در مورد صادرات محصولاتی همچون مواد شیمیایی و ریزتراشه‌ها به روسیه که می‌تواند در جنگ اوکراین استفاده شود و احتمال مجازات شرکت‌ها و بانک‌های ترکیه‌ای در این زمینه هشدار داد.

برایان نلسون، مقام ارشد تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا روز‌های پنج‌شنبه و جمعه از مقامات دولتی و بخش خصوصی ترکیه بازدید کرد تا به آن‌ها در خصوص تجارت با روسیه هشدار دهد.

نلسون در یک سخنرانی با حضور بانکداران ترک گفت: افزایش قابل توجه صادرات به روسیه در طول یک سال گذاشته باعث قرار گرفتن نهاد‌های ترکیه "در برابر خطرات اعتباری و تحریم‌ها " یا محرومیت دسترسی به بازار‌های کشور‌های گروه ۷ می‌شود.

او گفت که شرکت‌ها و نهاد‌های ترکیه باید "احتیاط بیشتری انجام دهند و از معاملات مرتبط با انتقال فناوری با استفاده دوگانه که می‌تواند در نهاد‌های نظامی-صنعتی روسیه مورد استفاده قرار گیرد؛ خودداری کنند. "

یک مقام ارشد آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، به خبرنگاران گفت که نلسون و هیات آمریکایی در نشست‌های خود با نهاد‌های ترکیه‌ای در آنکارا و استانبول به صادرات ده‌ها میلیون دلار کالا از ترکیه به روسیه و نگرانی‌های آمریکا در این خصوص تاکید کردند.

این مقام گفت: اینکه روسیه فعالانه به دنبال استفاده از روابط اقتصادی تاریخی خود در ترکیه تعجب آور نیست. سوال این است که واکنش ترکیه چه خواهد بود.

این در حالی است که آنکارا به عنوان عضو ناتو اصولا با تحریم‌های گسترده علیه روسیه مخالف است. ترکیه همچنین اعلام کرده که نمی‌گذارد تحریم‌ها در این کشور دور زده شوند و خواستار ارائه مدرک از سوی غرب برای این تحریم‌ها شده است.

برایان نلسون" معاون وزیر خزانه داری امریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی، از ۲۹ ژانویه تا ۳ فوریه (۹ تا ۱۴ بهمن) به عمان، امارات متحده عربی و ترکیه سفر کرد و با مقام‌های دولتی، شرکت‌ها و موسسات مالی دیدار خواهد کرد تا تاکید کند که واشنگتن به شدت اعمال تحریمهایش را ادامه خواهد داد.

نلسون در این تور ۶ روزه درباره تلاش‌های وزارت خزانه داری برای مقابله با تلاش‌های روسیه برای دور زدن تحریم‌ها و محدودیت‌های صادراتی اعمال شده ناشی از جنگ این کشور علیه اوکراین، فعالیت "بی ثبات کننده" ایران در منطقه، مخاطرات ناشی از فعالیت‌های مالی غیرقانونی و سرمایه‌گذاری خارجی گفتگو کرد.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار