کد خبر: 1135949
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۸
یک روزنامه آمریکایی در گزارشی مدعی شد که چین در حال ارائه فناوری مورد نیاز ارتش روسیه برای ادامه جنگ در اوکراین با وجود تحریم‌هاست.

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال روز شنبه در مقاله‌ای مدعی شد که چین در حال کمک به روسیه در جنگ اوکراین است.

بر اساس گزارش این روزنامه آمریکایی، چین در حال ارائه فناوری مورد نیاز ارتش روسیه برای ادامه جنگ در اوکراین با وجود تحریم‌هاست.

این در حالی است که سخنگوی سفارت چین در واشنگتن در واکنش به این گزارش اعلام کرد که ادعا‌ها در خصوص ارائه کمک به روسیه بی اساس بوده و به صورت معمدانه درباره آن بزرگنمایی شده است.

آمریکا و کشور‌های غربی طی ماه‌های گذشته اتهام‌های مشابهی را به ایران و کره شمالی داده و اعلام کرده‌اند که ایران در حال ارائه پهپاد و موشک به روسیه برای ادامه جنگ در اوکراین است.

اما مقام‌های ایران بار‌ها این ادعا‌ها را تکذیب کرده و تاکید کرده‌اند که ایران هیچگونه تسلیحاتی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین ارسال نکرده است.

از سوی دیگر، آمریکا و کشور‌های غربی طی ماه‌های گذشته چندین میلیارد دلار تسلیحات و مهمات جنگی به اوکراین ارسال کرده‌اند.

اگر چه «اسکات ریتر» افسر سابق اطلاعاتی تفنگداران نیروی دریایی آمریکا در مصاحبه‌ای گفت تانک‌هایی که آمریکا به دولت کی‌یف می‌دهد، صرفا ابزاری برای حفظ آبرو است.

او به شبکه Judging Freedom در یوتیوب گفت که تعداد اندک تانک‌هایی که به اوکراین ارسال شده و وعده و وعید‌هایی که برای افزایش تعداد آن‌ها داده می‌شود، تأثیری در شرایط میدانی به نفع اوکراین نخواهد گذاشت.

این افسر بازنشسته ارتش آمریکا تأکید کرد: «این کمک‌ها صرفا پوشش سیاسی است، من اکنون به شما می‌گویم، بایدن همه چیز را می‌داند، لوید آستین و سالیوان نیز از همه چز مطلع هستند، آن‌ها به خوبی می‌دانند که کار تمام شده است؛ بنابراین می‌خواهند برای خود در میان مردم آمریکا فرصت بخرند و به آن‌ها بگویند که تمامی تلاش خود را برای کمک به اوکراین به کار گرفته‌اند، اما هیچ کدام از این‌ها کافی نیست».

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار