کد خبر: 1135866
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۱
همزمان با خجسته میلاد مولی‌الموحدین، حضرت علی (ع) با هماهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران دیدار با خانواده‌های معظم چند شهیدی به نمایندگی از هیئت دولت انجام می‌شود.

مدیران استانی و استانداران و آقایان عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی، علی بهادری جهرمی سخنگو و دبیر هیئت دولت، سیدمحمد حسینی معاون امور مجلس رئیس جمهور، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امین‌حسین رحیمی وزیر دادگستری، سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، سپهر خلجی رئیس ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی و سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران سلام و پیام دولت را به خانواده معزز شهدا ابلاغ خواهند کرد.

در این برنامه بیش از ۷۰ دیدار با پدران چند شهیدی به نمایندگی از هیئت دولت در سراسر کشور و به مناسبت میلاد با سعادت امیرالمؤمنین حضرت علی (ع) انجام می‌شود.

دیدار وزیر بهداشت با پدر شهیدان «دهنوی» در مشهد مقدس به مناسبت میلاد حضرت علی (ع)

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همزمان با شب میلاد با سعادت مولای متقیان، حضرت علی (ع) با پدر شهیدان «دهنوی» در مشهد مقدس دیدار و گفت‌وگو کرد.

بهرام عین‌اللهی در دیدار با پدر شهیدان «علی‌اکبر، حمیدرضا و حسین دهنوی» ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و تجلیل از مقام والای پدران و مادران شهدا، گفت: روحیه ولایت‌پذیری و دفاع شهیدان باید به نسل جوان انتقال داده شود.

وی با بیان اینکه اهدای سه شهید و دو جانباز به میهن اسلامی از یک خانواده نشان‌دهنده روحیه ایثار و فداکاری این پدر و مادر است که همچنان همانند یک سرو استوار و مقاوم پای ارزش‌های انقلاب اسلامی ایستاده‌اند، گفت: باید آثار و خاطرات این شهیدان و ایثارگران دوران دفاع مقدس حفظ و در قالب ساخت مستند، ثبت خاطرات و ساخت فیلم به نسل جوان منتقل شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه منزل شهیدان دهنوی در دوران دفاع مقدس به یک پایگاه برای اعزام جوانان به مناطق عملیاتی تبدیل شده بود و در حال حاضر نیز آثار شهیدان در این منزل به عنوان یک موزه حفظ شده است افزود: رسانه‌های گروهی به ویژه صدا و سیما و مسئولان استان خراسان رضوی باید از این ظرفیت به عنوان کانون انتقال روحیه جهادی، انقلابی‌گری و ولایت‌پذیری استفاده کنند.

عین‌اللهی بیان داشت: حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در منزل شهیدان دهنوی نشان از عظمت این مکان دارد و باید تمام مردم به ویژه جوانان با این شهیدان و خانواده‌های آن‌ها بیش از پیش آشنا شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه حضور پزشکان و کادر پزشکی در دوران هشت سال دفاع مقدس در خط مقدم و یا ارائه خدمات درمانی به مجروحان در نزدیکترین مکان به خط مقدم ویژگی بارز و وجه تمایز با سایر جنگ‌های جهان است، تصریح کرد: در این میان شهدای گرانقدری تقدیم انقلاب اسلامی شد که متأسفانه آن طور که باید و شاید به جامعه معرفی نشدند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: وجود روحیه ایثارگری موجب خلق حماسه‌ای دیگر در دوران همه‌گیری بحران کرونا در قالب کمک‌های مؤمنانه و ارائه خدمت به بیماران و ثمره این تلاش شبانه‌روزی موجب شکست کرونا شد که باید این روحیه در میان مردم به ویژه نسل جوان حفظ شود و مسئولان استان خراسان رضوی برای این مهم تمام تلاش خود را داشته باشند.

عین‌اللهی با بیان اینکه استان خراسان رضوی به ویژه مشهد مقدس به دلیل وجود بارگاه مقدس حضرت علی ابن موسی‌الرضا (ع) از معنویت خاصی برخوردار است و دشمنان تمام تلاش خود را دارند که در قالب فتنه‌انگیزی این فضای معنوی را کم‌رنگ کنند که به طور حتم این فتنه‌ها با هوشیاری مردم خنثی می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه این دیدار از موزه شهیدان دهنوی بازید کرد.

در این دیدار حجت‌الاسلام مهدی حسن‌زاده مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی و علی کیانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی وزیر بهداشت را همراهی کردند.

برادران «علی‌اکبر، حمیدرضا و حسین دهنوی» در ۱۰ اردیبهشت ۱۳۴۵، پنجم مهر ۱۳۳۸ و ۲۰ شهریور ۱۳۵۰، چشم به جهان گشودند و در نهم دی ۱۳۵۷ در دوران انقلاب در مشهد، سوم تیر ۱۳۶۲ در مهران و ۲۹ اسفند ۱۳۶۶ در ماووت عراق به مقام رفیع شهادت نائل آمدند.

دیدار وزیر امور اقتصادی و دارایی با خانواده شهیدان «ملا شریفی» به مناسبت میلاد حضرت علی (ع)

وزیر امور اقتصادی و دارایی به مناسبت میلاد امیرالمؤمنین (ع) و روز پدر به دیدار خانواده شهیدان «ملا شریفی» رفت و در این دیدار گفت: پدران شهدا، نمونه و اسوه هستند که همه باید آنها را الگو قرار دهند.

سید احسان خاندوزی در دیدار «حسن ملأ شریفی طرقی» پدر شهیدان «ماشاءالله، نورالله و محمد ملا شریفی» ضمن تبریک روز پدر و ابلاغ سلام رئیس جمهور گفت: پدران شهدا پدران نمونه هستند که همه باید آنها را الگو قرار دهند و در فرهنگ ما باید پدران و مادران شهدا به عنوان اسوه مطرح شوند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی خاطرنشان کرد: تربیت مخلصانه، نگاه ولایی و انقلابی و صبر خانواده‌ها فرزندان شهید اسوه را پرورش داده است.

شهید «ماشاءالله ملا شریفی» نخستین فرزند شهید این خانواده، در سن 22 سالگی در سرپل ذهاب از ناحیه سر به شهادت رسید. او مسئول آموزش پادگان امام حسین (ع) بود.

شهید «نورالله ملا شریفی» در سن 18 سالگی با فاصله یك سال پس از شهادت ماشاءالله، در مكان شهادت برادر خود؛ بازهم سر پل ذهاب و از ناحیه سر به درجه شهادت نائل شد.

شهید «محمد ملا شریفی» نیز در سن 15 سالگی از ناحیه سر با فاصله یك سال بعد از شهادت نورالله در عملیات سومار به شهادت رسید.

دیدار وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با خانواده شهیدان «فاضل بجستانی» به مناسبت میلاد حضرت علی (ع)

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به مناسبت میلاد امیرالمؤمنین (ع) و روز پدر به دیدار خانواده شهیدان «فاضل بجستانی» رفت و در این دیدار گفت: به برکت خون شهدا، مسیر جهاد در این کشور ادامه دارد.

عیسی زارع‌پور در دیدار پدر، مادر و برادران شهید «مهدی، حمید و مجید فاضل بجستانی» ضمن تبریک روز پدر گفت: امروز به نمایندگی از ریاست محترم جمهوری خدمت شما رسیدم تا سلام و درود ایشان را به شما ابلاغ کنیم. پدران و مادران شهدا چشم و چراغ ما هستند و امنیت و آسایش کنونی ما مرهون ایثار و فداکاری‌های این عزیزان است.

زارع پور با تأکید بر اینکه به برکت خون شهدا، مسیر جهاد در این کشور ادامه دارد گفت: در دوره‌ای فرزندان شما ایثار کردند و برای جهاد و مرزبانی از مرزهای کشور راهی جبهه‌های حق علیه باطل شدند و امروز وظیفه جهاد و خدمت‌رسانی فناورانه به مردم بر عهده ما گذاشته شده است.

شهید مهدی فاضل بجستانی، شهید اول خانواده فروردین سال 1362 در عملیات والفجر یک در منطقه فکه به شهادت رسید و این شهید جاوید الاثر است.

شهید حمید فاضل بجستانی، فرزند دیگر این خانواده در سال ۱۳۶۲ در عملیات خیبر در جزیره مجنون به شهادت رسید و این شهید نیز جاوید الاثر است.

شهید مجید فاضل بجستانی فرزند سوم نیز اردیبهشت سال ۱۳۶۵ در منطقه فکه و در تک عراق (دفاع متحرک) به درجه رفیع شهادت نائل آمد. تنها پیکر این شهید به کشور بازگشت و در بهشت زهرا(س) آرام گرفته است.

منبع: دفاع پرس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار