کد خبر: 1135677
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۳
نشست رئیس‌جمهوری اوکراین و سران اتحادیه اروپا امروز در حالی در کی‌یف آغاز شد که این شهر شاهد به صدا درآمدن هشدار حملات هوایی بود.

به گزارش رویترز، هشدار حملات هوایی امروز جمعه و در شرایطی که ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین میزبان سران کشور‌های اروپایی است، در کی یف پایتخت اوکراین به صدا درآمد.

هنوز گزارشی درباره حملات موشکی به اوکراین بعد از به صدا درآمدن آژیر خطر در این شهر منتشر نشده است.

«اورسولا فون درلاین» رئیس کمیسیون اروپا و «چارلز میشل» رئیس شورای اروپا روز پنج شنبه تحت شدیدترین تدابیر امنیتی به اوکراین سفر کردند.

افزایش تحریم‌های روسیه و پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا از جمله موضوعات نشست اوکراین و اتحادیه اروپا در کی یف است.

رئیس شورای اروپا امروز جمعه طی پیامی توئیتری از عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا اعلام حمایت کرد.

اوکراین چند روز بعد از شروع عملیات ویژه روسیه در این کشور، درخواست عضویت را به اتحادیه اروپا ارائه کرد، اما تا تحقق پیش شرط‌های این اتحادیه، کی‌یف راه درازی برای عضویت دارد.

در پیش نویس بیانیه مشترک زلنسکی، میشل و فون درلاین که در اختیار رویترز قرار گرفته، بر حمایت اتحادیه اروپا از کی‌یف تا پایان جنگ تاکید شده است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین روز پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیات نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

شروع عملیات ویژه روسیه در اوکراین موجب تیره شدن روابط غرب و کرملین شد.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار