کد خبر: 1135630
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۷
وزیر خارجه روسیه با انتقاد از رویکرد سلطه محور غرب گفت، کشورهای غربی با سیاستهای نواستعماری به دنبال حفظ سلطه اقتصادی خود با هزینه دیگران هستند.
«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه با طعنه به سیاستهای استعماری کشورهای غربی در اقصی نقاط جهان تاکید کرد که غربیها نمی‌توانند ادعای رهبری اخلاقی داشته باشند.

براساس گزارش خبرگزاری تاس، لاوروف که در نشست کمیسیون «همکاریهای بین‌المللی حزب روسیه متحد» صحبت می‌کرد افزود: جنایات استعماری محدودیت زمانی ندارد و برای همیشه کشورهای غربی را از هرگونه ادعاهای اخلاقی محروم می‌کند به خصوص که غرایز و خوی استعماری آنها از بین نرفته است.

وزیر خارجه روسیه اضافه کرد، غرب، که شکوفایی خود را از طریق چندین قرن تاراج و استثمار کشورهای دیگر به دست آورده است همچنان تلاش می‌کند سلطه خود را به حفظ کند و برتری اقتصادی خود را به هزینه دیگران توسعه دهند. 

وزیر خارجه روسیه با انتقاد از رویکرد غرب در نظام بین الملل تصریح کرد، بدین منظور، غرب همچنان مانع از روند دموکراتیزه شدن روابط بین الملل می‌شود و با رویکردی تهاجمی، نظم نواستعماری آمریکایی محور را بر جهان تحمیل می‌کند. آنها نظام بین الملل را براساس قوانینی می‌خواهند که خوشان ابداع کرده‌اند.

لاوروف همچنین متذکر شد که آمریکا و بقیه کشورهای غربی که دنباله روی واشنگتن هستند مسیر تکاملی خود را برای تقسیم جهان به دو گروه کوچک استثنایی‌ها و گروه بزرگ زیردستان(کشورهای اقماری) در پیش گرفته اند. بدین منظور پارادایمهای جدید سیاه و سفیدی معرفی می‌شوند که فرض آن این است که جهان متشکل از دموکراسیهای مورد پسند ایالات متحده از یک سو و حکومتهای اقتدارگرا نظیر روسیه، چین، ایران، ونزوئلا، کوبا و سایر کشورهای دیگر است. 

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار