کد خبر: 1134779
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۸
رئیس جمهور روسیه روز دوشنبه تلفنی با ولیعهد سعودی درباره توسعه همکاری‌ها در زمینه تجارت و انرژی گفت‌وگو کرد.

بخش رسانه‌ای کاخ کرملین روسیه روز دوشنبه خبر داد که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز دوشنبه تلفنی با «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی گفت‌وگو کرده است.

رئیس جمهور روسیه در این گفت‌وگوی تلفنی با ولیعهد سعودی، همکاری در چارچوب اوپک پلاس و همچنین توسعه همکاری‌ها در تجارت و انرژی را بررسی کردند.

همکاری عربستان سعودی با روسیه در زمینه کاهش تولید نفت در چارچوب سازوکار اوپک پلاس با خشم مقامات کاخ سفید همراه بوده است.

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا روز گذشته در مصاحبه با شبکه العربیه به اقدام چند وقت پیش سعودی‌ها در موافقت با کاهش نفت در توافق اوپک پلاس نیز اشاره کرد و گفت که از تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت نگران بودیم و روابط ما با عربستان باید بازتاب منافع و ارزش‌های مشترک باشد.

وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد که روابط واشنگتن و ریاض به طور مستمر توسعه می‌یابد و در حمایت از آن تلاش خواهیم کرد.

پیشتر پنج منبع آگاه در اوپک پلاس گفتند، گروه اوپک پلاس در نشست چند روز آینده خود احتمالا بر سیاست کنونی تولید نفت این گروه در نشست آتی تاکید می‌کنند، چراکه امیدها برای افزایش تقاضا در چین با نگرانی‌ها در مورد تورم و اقتصاد جهانی متعادل شده است.

اوپک پلاس در ماه اکتبر تصمیم گرفت تا از ماه نوامبر 2022 و در سال 2023، میزان تولید خود را روزانه 2 میلیون بشکه کاهش دهد و در آخرین نشست خود در ماه دسامبر، سیاست خود را تغییر نداد و قرار است نشست بعدی در ماه ژوئن باشد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار