کد خبر: 1134777
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۵
کرواسی:
رئیس جمهور کرواسی روز دوشنبه هشدار داد که اروپا در حال ورود به جنگ با یک ابرقدرت هسته‌ای است.

«زوران میلانوویچ» رئیس جمهور کرواسی روز دوشنبه موضع جمعی کشور‌های غربی در خصوص درگیری در اوکراین را غیر اخلاقی توصیف کرد و گفت که در نتیجه این جنگ، اوکراین به کشوری بدون جمعیت مردان تبدیل خواهد شد.

وی در ادامه سخنانش گفت: «روسیه از سال ۲۰۱۴ به درگیری مسلحانه تحریک شده است».

رئیس جمهور کرواسی با توصیف نبرد در اوکراین به جنگ آخر الزمانی گفت: «هدف کشور‌های غربی در مشارکت در جنگ نامشخص است، چون روسیه شش هزار کلاهک هسته‌ای دارد».

وی با انتقاد شدید از کمک کشور‌های غربی به اوکراین گفت: «سوال این است که چقدر بیشتر می‌توانیم به اوکراین کمک کنیم. این کمک نیست این عذاب است».

میلانوییچ با هشدار درباره احتمال مرگ ده‌ها هزار اوکراینی در این جنگ گفت: «هنگامی که به این جنگ نگاه می‌کنم قلبم درد می‌کند واقعیت این است کسانی که اوکراینی‌ها را مجبور به جنگ می‌کنند در حال نظاره کردن آن‌ها از شهر‌هایی هستند که در حال جنگ نیست. آن‌ها می‌دانند که ایمن بوده و شهرهایشان آتش نمیگیرد. این آرماگدون است».

رئیس جمهور اوکراین هشدار داد که غرب در حال رفتن به جنگ با روسیه است و گفت: «اروپا در حال وارد شدن به جنگ با یک ابرقدرت هسته‌ای است».

میلانوویچ گفت: «من دارم می‌بینم چه اتفاقی در حال افتادن است و چگونه احساسات دیوانه در حال پیشبرد اروپا به چیزی است که قابلت مقابله با آن را ندارد».

از سوی دیگر وزارت امور خارجه چین امروز (دوشنبه) در بیانیه‌ای با تأکید بر نقش ایالات متحده آمریکا بر دامن زدن به بحران اوکراین، خواستار توقف کمک‌های تسلیحاتی واشنگتن به کی‌یف شد.

خبرگزاری روسی «ریانووستی» گزارش کرد، وزارت خارجه چین در بیانیه‌ای با انتقاد از مواضع ایالات متحده آمریکا در قبال جنگ اوکراین اعلام کرد: «ایالات متحده آمریکا بزرگ‌ترین آغازکننده بحران اوکراین است. اگر واقعاً به مردم اوکراین اهمیت می‌دهند، باید عرضه تسلیحات به اوکراین را متوقف کنند».

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار