کد خبر: 1134687
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۵
مقام پنتاگون:
یک مقام پنتاگون به وزیر دفاع انگلیس گفته که ارتش انگلیس مدت‌هاست که قادر به دفاع از این کشور و متحدان آمریکا نیست.

یک ژنرال آمریکایی گفته است که ارتش انگلیس دیگر جزو نیرو‌های رزمی پیشرو در جهان قلمداد نمی‌شود و قادر به محافظت از انگلیس و متحدان آمریکا نیست.

روزنامه «ینی شفق» روز دوشنبه به نقل از شبکه خبری «اسکای نیوز» نوشت، یک ژنرال ارتش آمریکا اخیراً به «بن والاس» وزیر دفاع انگلیس گفته که توان جنگی این کشور به دلیل کاهش بودجه در یک دهه گذشته تضعیف شده و لازم است در بحبوحه جنگ روسیه با اوکراین تقویت شود.

این مقام پنتاگون گفت: «جان کلام این که ارتش انگلیس یک دهه است که قادر به محافظت از کشور خود و متحدان ما نیست.»

این ژنرال آمریکایی همچنین گفت که «ریشی سوناک» نخست وزیر انگلیس نیز ممکن است از عهده ایفای نقش «نخست‌وزیر زمان جنگ» برنیاید مگر آنکه این شرایط را تغییر بدهد.

یکی از طرح‌ها برای افزایش توان ارتش انگلیس افزایش بودجه نظامی است که باید دستکم ۳.۸ میلیارد دلار در سال افزایش یابد و همچنین طرح کاهش شمار نظامیان لغو شود.

این گزارش حاکیست، علی‌رغم تبلیغات گسترده مقام‌های دولتی انگلیس روی ارسال کمک‌های نظامی جدید به اوکراین شامل تانک و خودرو‌های زرهی، نظامی ارشد لندن، اما این اقدام را باعث تضعیف ارتش دانست. ژنرال «پاتریک سندرز» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح انگلیس با اذعان به ضعیف شدن ارتش این کشور در صورت ارسال تانک به اوکراین، اما مدعی شد که شکست روسیه در این جنگ باعث ایمن‌تر شدن لندن می‌شود.

پیشتر، اندیشکده انگلیسی «روسی» در تحلیلی نوشته بود که ارتش انگلیس در فاقد توانایی جنگ‌افزاری قابل رقابت و متقاعدکننده در رویارویی نظامی محتمل با روسیه است. یگان‌های نظامی روسیه از نظر قدرت و برد آتش، نسبت به انگلیس برتری دارند و به آن‌ها اجازه می‌دهد عملیات‌هایی توپخانه‌ای را بدون نگرانی از اقدام متقابل، علیه انگیس انجام دهند. این برتری می‌تواند منجر به شکست یگان‌های نظامی انگلیس شود.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار