کد خبر: 1133876
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
«آینده ازآن اسلام است» این کلیدی‌ترین گزاره پیام رهبر انقلاب درباره اهانت غربی‌ها به مقدسات اسلامی و قرآن کریم است، زیرا همین آینده جهان است که غربی‌ها را وادار به رفتار «جنونی» و دیوانه‌وار می‌کند
 «آینده ازآن اسلام است» این کلیدی‌ترین گزاره پیام رهبر انقلاب درباره اهانت غربی‌ها به مقدسات اسلامی و قرآن کریم است، زیرا همین آینده جهان است که غربی‌ها را وادار به رفتار «جنونی» و دیوانه‌وار می‌کند. توهین به قرآن که این بار در سوئد انجام شد در ظاهر به دست یک افراطی سیاسی و نژادپرست انجام می‌شود، اما هیچ کاری در آن سرزمین‌ها بدون حمایت رهبران و پشتوانه رسانه‌ها و تسامح و تساهل نهاد‌های مدنی دیگر اساساً ممکن نیست، همان‌گونه که درباره مقدسات خودشان و ازجمله هولوکاست چنین چیزی امکان ندارد؛ بنابراین پاسخ نیز نه به آن افراطی‌های عمله بلکه باید به کل فرهنگ ضددینی غرب داده شود: شما‌ها خواهید رفت و «به‌رغم توطئه استکبار، قرآن روز‌به‌روز پرفروغ‌تر شده و آینده از آن اسلام است.» 
بخش دیگری از پیام رهبری همان ندای حسینی است که اگر دین ندارید، لااقل آزاده باشید: «همه آزادی‌خواهان جهان باید در کنار مسلمانان با سیاست پلید توهین به مقدسات و نفرت‌پراکنی مقابله کنند.» 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی اهانت‌های اخیر به مقدسات اسلامی و قرآن کریم را در چند کشور اروپایی محکوم کردند. رهبر معظم انقلاب اسلامی این اهانت‌ها را نشانه دشمنی استکبار با اصل اسلام دانستند و همه آزادی‌خواهان جهان را به مقابله با سیاست پلید توهین به مقدسات و نفرت‌پراکنی فراخواندند. 
متن موضع‌گیری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای که در حساب توئیتر رسانه 
ir. khamenei منتشر شد، به شرح زیر است: «اهانت جنون‌آمیز به قرآن با شعار آزادی بیان نشان می‌دهد هدف حملات استکبار، اصلِ اسلام و قرآن است. به رغم توطئه استکبار، قرآن روزبه‌روز پرفروغ‌تر شده و آینده از آن اسلام است. همه آزادی‌خواهان جهان باید در کنار مسلمانان با سیاست پلید توهین به مقدسات و نفرت‌پراکنی مقابله کنند.»
 تجمع اعتراضی نمازگزاران در محکومیت اهانت به قرآن
روز گذشته نیز تجمع اعتراضی نمازگزاران در محکومیت هتک حرمت به قرآن کریم، پس از برگزاری نماز جمعه در چند شهر کشور برگزار شد. تجمع‌کنندگان با سر دادن شعار و در دست داشتن پارچه‌نوشته‌هایی این اقدامات را محکوم کردند. تجمع‌کنندگان همچنین خواستار مقابله جامعه جهانی با اهانت به مقدسات و ارزش‌های دینی مسلمانان شدند. 
در اطلاعیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی که همراه با دعوت عمومی از مردم برای اجتماع دیروز منتشر شد، آمده است: بار دیگر در سایه شوم حمایت دولت‌های غربی و لایه‌های قدرت‌های صهیونیستی و در ادامه ستیز سازمان‌یافته و هدفمند با ادیان الهی به ساحت مقدس آخرین کتاب آسمانی قریب به ۲ میلیارد مسلمان جهان اهانت شد. این حرکت نفرت‌انگیز که به بهانه آزادی بیان از سوی قدرت‌های استکباری صورت گرفته، موجب خشم و انزجار مسلمانان سراسر جهان و امت مؤمن و خداجوی کشورمان شد. 
راسموس پالودان، یک شهروند تندرو و اسلام‌ستیز سوئدی- دانمارکی روز شنبه اول بهمن در اقدامی موهن، یک نسخه از قرآن را در مقابل ساختمان سفارت ترکیه در پایتخت سوئد سوزاند. او برای این کار خود از مقامات سوئد مجوز گرفته بود. این اقدام غیرانسانی شهروند اروپایی از سوی کشور‌های مسلمان به شدت محکوم شد. مصر، کویت، ایران، امارات‌متحده‌عربی، الازهر مصر، مجمع جهانی علمای مسلمان، قطر، عربستان، اندونزی، اردن، مغرب، سازمان همکاری اسلامی، شورای همکاری خلیج‌فارس، ترکیه و گروه انصارالله نسبت به این اقدام و تکرار آن بیانیه صادر کردند و در مورد گسترش اقداماتی که باعث بی‌حرمتی به ادیان و تشدید خشونت‌ها شود، هشدار دادند. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار