کد خبر: 1133859
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۳
شورای اتحادیه اروپایی امروز (جمعه هفتم بهمن‌ماه) با تمدید ۶ ماهه تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه موافقت کرد.

در بیانیه شورای اروپا در خصوص این موضوع آمده است: اقدامات محدود کننده اتحادیه اروپا که بخش‌های مشخصی از اقتصاد روسیه از جمله تجارت، تامین مالی، فناوری و کالاهایی با کاربرد دوگانه را هدف قرار می‌دهد تا روز ۳۱ ماه جولای تمدید خواهد شد.

در این بیانیه تصریح شده است که اعضای این اتحادیه در مقابل جنگ اوکراین، در کنار این کشور و مردم آن قرار داشته و از استقلال، تمامیت ارضی و حاکمیت ملی آن در چارچوب مرزهای شناخته شده بین‌المللی حمایت می‌کنند.

در بیانیه شورای اروپا خاطرنشان شده است که اعضای این اتحادیه در واکنش به تهاجم همه‌جانبه روسیه به اوکراین، بسته تحریمی «بی‌سابقه و سختگیرانه‌ای» را علیه مسکو اعمال کرده‌اند. این بسته شامل ممنوعیت واردات یا انتقال نفت خام از طریق دریا، حذف دسترسی چندین بانک روسیه به سیستم تسویه بین‌المللی (سوئیفت) و تعلیق فعالیت پخش چندین رسانه روسی که اطلاعات نادرست درباره جنگ اوکراین منتشر می‌کردند، است.

شورای اروپا از سال ۲۰۱۴ و همزمان با الحاق شبه جزیره کریمه به خاک روسیه بسته تحریمی را علیه مسکو اعمال کرده بود که بعد از آغاز جنگ اوکراین در پنجم اسفندماه سال گذشته، فهرست محدودیت‌های اعمال شده علیه کرملین گسترده‌تر شده است.

پیش از این و در تاریخ ۲۱ ژانویه، خبرگزاری رویترز به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش داده بود که شورای اروپا خود را برای اعمال دهمین بسته تحریمی علیه روسیه آماده می‌کند.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار