کد خبر: 1133473
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۳
بایدن:

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به طور رسمی اعلام کرد که این کشور ۳۱ دستگاه تانک آبرامز ام ۱ به اوکراین ارسال خواهد کرد.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی افزود: این اقدام بخشی از «تقویت توانایی» اوکراین برای دفاع از خود در مقابل «حمله واقعی و بیرحمانه روسیه» انجام می‌شود.

بایدن افزود: آموزش نیرو‌های اوکراینی برای استفاده از تانک‌های آبرامز به زودی آغاز خواهد شد.

رئیس جمهور آمریکا با قدردانی از آلمان به دلیل موافقت با ارسال ۱۴ دستگاه تانک لئوپارد ۲ به اوکراین گفت: برلین واقعا کمک‌های خود را افزایش داده است.

رئیس کاخ سفید گفت: روسیه انتظار دارد اتحاد میان آمریکا و اتحادیه اروپا شکسته شود، اما ما کاملاً متحد هستیم.

بایدن گفت ۵۰ کشور از اوکراین حمایت می‌کنند، اما مدعی شد "هیچ تهدید تهاجمی برای روسیه وجود ندارد. "

بر اساس این گزارش، پیش از اظهارات بایدن، سخنگوی کاخ سفید روز چهارشنبه به وقت محلی اعلام کرد: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا امروز صبح با امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه، شولتز صدراعظم آلمان، ملونی نخست وزیر ایتالیا و سوناک نخست وزیر انگلیس گفتگو کرد.

کارین ژان پی یر افزود: این گفتگو‌ها به عنوان بخشی از هماهنگی نزدیک آمریکا با متحدان برای حمایت از اوکراین انجام شد.

منابع آمریکایی اعلام کرده بودند که دولت بایدن ممکن است تا ۵۰ دستگاه تانک سنگین ام ۱ آبرامز را به اوکراین بفرستد. یک مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، گفت: این کمک نظامی شامل "یک گردان تانک" است که از ۳۰ تا ۵۰ دستگاه تشکیل شده است.

دو مقام آمریکایی نیز که خواستند نامشان فاش نشود، روز سه شنبه به وقت محلی به خبرنگاران اعلام کردند که به نظر می‌رسد که احتمالا آمریکا این هفته با ارسال تانک‌های ام ۱ آبرامز به اوکراین موافقت کند.

این دو مقام آمریکایی با بیان این که از تصمیم واشنگتن برای ارسال تانک‌های آبرامز به اوکراین اطلاعی ندارند، اما تاکید کردند این اقدام می‌تواند مشوق آلمان باشد تا تانک‌های لئوپارد ۲ را به اوکراین بدهد.

ینس استولتنبرگ دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز سه شنبه گفت: متحدان غربی باید برای مقابله با حملات روسیه، سلاح‌های سنگین‌تری در اختیار اوکراین قرار دهند.

دبیر کل ناتو در دیدار از برلین اظهار کرد: تنها راه دستیابی به صلحی پایدار این است که این موضوع را برای پوتین روشن کنیم که او در این جنگ پیروز نخواهد شد.

وی ضمن بیان این اظهارات نتیجه گرفت: بنابراین ما باید سامانه‌های پیشرفته تری را در اختیار اوکراین قرار دهیم.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار