کد خبر: 1133301
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱
«گنادی گاتیلوف» نماینده دائم روسیه در دفتر سازمان ملل در ژنو اعلام کرد، از نظر مسکو هنوز این امکان وجود دارد که گفت‌و‌گو با واشنگتن درباره توافقات کنترل تسلیحات احیا شود.
به رغم فضای خصمانه در روابط روسیه و آمریکا در نتیجه جنگ اوکراین، یک دیپلمات ارشد مسکو در نشست سالیانه «کنفرانس خلع سلاح» گفت‌و‌گوی دو کشور را محتمل خواند.

منابع رسانه‌ای روسی خبر دادند که نماینده دائم روسیه در دفتر سازمان ملل در ژنو در نشست «کنفرانس خلع سلاح» اعلام کرد، از نظر مسکو هنوز هم این امکان وجود دارد که گفت‌و‌گو با واشنگتن درباره توافقات کنترل تسلیحات احیا شود.

به گزارش خبرگزاری تاس، گنادی گاتیلوف گفت: «ما اعتقاد داریم که توافق سال ۲۰۲۱ هیات‌های روسیه و ایالات متحده در ژنو، درها را برای از سرگیری و توسعه گفت‌وگوی جامع و اساسی در مورد کنترل تسلیحات در آینده، از جمله با مشارکت همه بازیگران کلیدی باز گذاشته است».

دیپلمات ارشد مسکو در این سخنرانی به فضای متشنج و خصمانه موجود در روابط روسیه و آمریکا اشاره کرد و واشنگتن را مقصر این موضوع خواند.

وی گفت: «اگرچه رایزنی‌های روسیه و آمریکا همچنان متوقف است که البته مقصر آن ایالات متحده است، دیر یا زود ما باید یک "معادله امنیتی" جهانی جدید را بسازیم که همه عوامل مهم ثبات راهبردی را مانند طیف گسترده تسلیحات تهاجمی و دفاعی مستقر و غیر مستقر اتمی و غیراتمی که قادر به تأثیرگذاری بر موازنه قوا و وضعیت در حوزه امنیت بین‌المللی باشد، در برخواهد گرفت».

گنادی گاتیلوف که سابقه معاونت وزارت خارجه روسیه را هم در سوابق کاری خود دارد، گفت: «ما یک بار دیگر اعلام می‌کنیم که در صورت طرح هر گونه نظرات جدید از سوی همتایان آمریکایی، آماده بررسی ایده‌ها در این زمینه خواهیم بود».

دیپلمات مسکو با تاکید بر اینکه جهان با «دوره‌ای از دگرگونی عمیق، همراه با افزایش پتانسیل درگیری، بی‌ثباتی و غیرقابل پیش بینی بودن» مواجه است، افزود در چنین شرایطی « بیش از هر زمان دیگری به تلاش‌های جمعی روی یک هدف مشترک و برای ایمن‌تر کردن جهان در زمینه کنترل تسلیحات، خلع سلاح و عدم اشاعه نیاز است».

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار