کد خبر: 1133289
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱
یک مقام وزارت دفاع آمریکا گفت که رئیس جمهور این کشور قصد دارد تعدادی تانک آبرامز به اوکراین ارسال کند تا با این کار آلمان را برای ارسال تانک‌های لئوپارد تشویق کند.
یک مقام مسئول در وزارت دفاع آمریکا گفت که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا آماده انتقال تانک‌های آبرامز به اوکراین است.

بر اساس گفته این مقام آمریکایی، این تصمیم بایدن با هدف تشویق آلمان برای ارسال تانک‌های لئوپارد 2 به اوکراین اتخاذ می‌شود این در حالی است که آلمان هنوز برای این کار تصمیم گیری نکرده است.

این مقام نظامی که اشاره‌ای به نامش نشده است اضافه کرد: «بایدن آمده ارسال 10 تانک آبرامز به اوکراین بوده تا به آلمان فشار آورد که این کشور نیز تانک‌های لئوپارد را به کی‌یف بدهد».

وی تاکید کرد: «آلمان باید از سرسختی دست برداشته و تانک‌های لئوپارد را به اوکراین تحویل دهد».

از سوی دیگر «بوریس پیستوریوس» وزیر دفاع آلمان در نشست خبری مشترک با «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو خبر داد که برلین در حال ارزیابی اوضاع و بررسی ارسال تانک‌های آلمانی به اوکراین است.

منابع رسانه‌‎ای غربی از برلین خبر دادند، وزیر دفاع آلمان روز سه شنبه (امروز) از متعهد شدن این کشور برای دادن اجازه ارسال تانک‌های ساخت آلمان به اوکراین سر باز زد اما همزنان خبر داد که به زودی در این باره تصمیم گیری خواهد شد.

بوریس پیستوریوس در نشست خبری مشترک با دبیرکل ناتو اعلام کرد که در حال حاضر در موضع آلمان درباره ارسال تانک‌های لئوپارد به اوکراین یا دادن اجازه به دیگر کشورها برای ارسال این تانک‌ها به اوکراین تغییری حاصل نشده است.

وزیر دفاع آلمان گفت: «آنچه که می‌توانم به شما بگویم این است که در اینجا اطلاعات تازه‌ای وجود ندارد و وضعیت تغیری نکرده است و ما داریم تصمیممان را آماده می‌کنیم و این تصمیم خیلی زود اتخاذ خواهد شد».

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار